Appspel som sker i verkligheten

Medlem
Appspel som sker i verkligheten

En kompis jobbar med en app åt ett dryckesföretag som bygger på att man utför spelidéer i verkligheten. Appen, som är gratis, är laddad med flera hundra uppdrag och de är av mer eller mindre humoristisk/udda nivå.

Här är ett uppdrag som går ut på att spelaren ska gå in i en butik som säljer radio/tv osv och där höja volymen på valfri produkt som spelar musik, sedan börja dansa till den. Nu är killens val av musik sådär i filmen nedan, och dansen är ganska tråkig. Men du hajar potential på underhållning.

Appen finns till Iphone och Android, sägs det, jag har ju ingen sådan telefon. Men såvida du vill testa appen så hittar du den via länken nedan.

Här tankar du ner appen till en iphone nära dig

och till Android om du inte är en applenisse

Jag skrev tidigare om Nintendo 3DS och dess Streetpass. Tänk om man skulle kombinera fysiska uppdrag med streetpass, kan tom vara att man gör ett uppdrag "på riktigt" i ett normalt spel. Det vore rätt kul. Däremot den här idén med att man klämmer ut citron på fingrarna och sedan gnuggar ögonen för att på så sätt addera svårighetsgrad... den är jag inte lika säker på att den är bra. Det är btw min idé som jag kläckte ur mig lite lagom cyniskt på ett möte med en gnällig filur over there.

#blogg


signatur
1
Skriv svar