Bäst just nu musikväg

Skägg.
10 Chambers
Bäst just nu musikväg

Jag har en automagisk inputmetod i mitt musikbibliotek, kodnamn @xplejjn, och här kommer de tre mest spelade låtarna i min Spoify-lista just nu.

1. Hooray For Humans - Signature
Det blir sällan dåligt när du har ingredienser som duettsång och Moog-synth och Hooray For Humans måste ha lyssnat en hel del på mitt favoritband genom tiderna - The Anniversary, och hela plattan Safekeeping är faktiskt värd att lyssna på. Signature är dock bästa spåret.

2. The Casting Out - For Tonight
Mer Moog! Fyfasiken vad jag är svag för det ljudet. Även här har vi lite duett men mer fart och sångaren från Boy Sets Fire kan sina stämband. Har inte lyssnat in mig på det självbetitlade albumet men For Tonight är rejält bra, jag ryser varje gång vid 1:43.

3. Waxwing - Everything's On Fire
Månades vassaste "r" finns i denna låt som blandar lika delar ångest med punkiga toner. Synd att resten av deras låtar inte riktigt når samma nivå som Everything's On Fire.

#blogg


signatur
Medlem
Bäst just nu musikväg

Signature var rätt bra, skönt sound. De andra hade jag svårare för.

Medlem

Inget för mig nej.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:

Signature var rätt bra, skönt sound. De andra hade jag svårare för.

Då bör du garanterat spana in The Anniversary, har säkert rantat om dem tidigare. Finns inte på spotify men en del på youtube och grooveshark.


signatur
Medlem

När vi väl pratar om media så tänkte jag passa på att slänga in ett serie tips!

Game of Thrones
http://www.hbo.com/video/video.html/?autoplay=true&vid=117088...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:

Signature var rätt bra, skönt sound. De andra hade jag svårare för.

Då bör du garanterat spana in The Anniversary, har säkert rantat om dem tidigare. Finns inte på spotify men en del på youtube och grooveshark.

Jag är också lite svag för Moog-synthar. Ska kolla in The Anniversary, och kanske slå till på en skiva eller två.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:

Signature var rätt bra, skönt sound. De andra hade jag svårare för.

Då bör du garanterat spana in The Anniversary, har säkert rantat om dem tidigare. Finns inte på spotify men en del på youtube och grooveshark.

Jag är också lite svag för Moog-synthar. Ska kolla in The Anniversary, och kanske slå till på en skiva eller två.

Om du ska välja en (av två) är det Designing for a Nervous Breakdown


signatur
Medlem

Själv är jag helt fast i Genom Eld med Oskar Linnros, sommaren är på väg!

Medlem

Själv har man fastnat i alla parodiversioner av Rebecca Blacks Friday. Efter klockan tolv på natten brukar låten bli förvånansvärt trallvänlig.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Höglund:

Själv är jag helt fast i Genom Eld med Oskar Linnros, sommaren är på väg!

Lär bli en rejäl sommardänga.

Oh..kej...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

När vi väl pratar om media så tänkte jag passa på att slänga in ett serie tips!

Game of Thrones
http://www.hbo.com/video/video.html/?autoplay=true&vid=117088...

Har inte varit så taggad men efter det där 15-minutersklippet är jag sjukt sugen!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BeeJac:

När vi väl pratar om media så tänkte jag passa på att slänga in ett serie tips!

Game of Thrones
http://www.hbo.com/video/video.html/?autoplay=true&vid=117088...

Har inte varit så taggad men efter det där 15-minutersklippet är jag sjukt sugen!

HBO är tv-seriernas Bioware, fast bättre. Världens bästa serier heter Entourage, Band of Brothers, The Black Donnellys och Sopranos. :heart:

I sommar ska jag ta itu med The Wire, ska bli spännande!

1
Skriv svar