Det fanns en tid då Nintendo var bäst

Medlem
Det fanns en tid då Nintendo var bäst

I alla fall om man ska tro den här gamla reklamen som handlar om Nintendo 64:s storhet. Det är förvisso den konsolen jag har haft roligast med, men geez vilken lökig video!

Starfox 64 var en storfavorit. Tyvärr var musiken inte lika bra som Starwing, men vad sägs om 3 olika fordon, vibrationer i kontrollen, multiplayer, in-game dialoger och en massa mer.

#blogg

Medlem
Det fanns en tid då Nintendo var bäst

Starfox 64 satt man ju och nötte på pc. N64 minns jag annars drogs med fruktansvärt blockig grafik och riktigt dyra spel jämfört med Playstation. I mitt tycke Nintendos minst intressanta stationära konsol efter Wii.

Medlem

Spelen må ha varit dyra, men Ocarina of Time, Mario 64, Starfox 64, GoldenEye, Super Smash Bros. med flera, gav de pengarna värde. Självklart hade PS också bra grejer, men inte lika bra enligt mig

Snacka om flashback


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja! Förr i tiden hade alla Sony och Segas anställda på sig tröjor med sina företags logotyper på

Medlem

Tyckte 64:an var en stor besvikelse om man jämför med Playstationet. Kommer ihåg att jag köpte bägge men det slutade med att 95% av tiden spenderade vid playstationet. De bra spelen till N64 gick ju att räkna på sina bägge händer medans man nästan behövde en dator för att räkna spelen till playstationet.

Nä Super Nintendo där peakade nintendo sen gick det snabbt utför tyvärr

Medlem

Det är tur att vi tycker olika

1
Skriv svar