Gröna fingrar.

Ambassadör
League of Legends
Gröna fingrar.

Återigen kommer en period med dålig aktivitet från min sida på FZ. Jag har följt nyheterna men inte läst några blogginlägg eller skrivit något själv. För en vecka sedan åkte jag hem till Småland. Efter en 40 minuters tågförsening blev det en 90 minuters väntan på i Halmstad. Under de 90 minuterna skrev jag tre blogginlägg som jag tänkte lägga upp men mitt minne svek mig och inget av dem verkar så aktuella längre.

Den senaste tiden har jag tittat otroligt mycket på serier. Jag gjorde ett återbesök till en av mina favoritserier, Prison Break. De två första säsongerna är ju otroligt bra. Därefter tappar de greppet och serien svävar ut rätt rejält. Jag såg serien när den visades på Tv. Så det kändes aktuellt att återvända till den vid detta tillfället. Har ni inte sett den så rekommenderar jag den varmt.

En annan serie som jag har kollat på är Community. Jag köpte säsong 1 på DVD och kan inte vänta på att säsong 2 kommer ut. Det är en helt underbar serie. Den gör en massa referenser till filmer och serier så delar ni det intresset så rekommenderar jag även denna serien.
Chevy Chase är med i serien och spelar en helt underbar karaktär, varje gång han har en replik lägger jag mig nästan av skratt.
Enligt en podcast jag lyssnar på från staterna påstår dem att säsong två är ännu bättre så jag kan knappt inte hålla mig.

Nu har jag inte mer tips till er men har ni inte sett Community så rekommenderar jag den varmt.

För ungefär en månad sen skrev jag att jag hade fått ett Bonsai-träd. Jag vädjade om tips om hur man skulle sköta den. Jag var panikslagen och surfade runt på hemsidor hur man skulle få den att överleva. Jag följde vartenda tips som jag hittade och var nära att köpa en bok om hur man sköter den. Detta intresse dog ut efter en vecka och det slutade med att jag slarvade med bevattningen och ljussättningen.
Så med förväntningar att den skulle dö är det med förvåning jag kan meddela att det lilla trädet mår bättre än tidigare. Den börjar få nya löv och utstrålar av vällevnad. Jag vet inte om det är det sista hoppet av överlevnad, en lätt skött art eller en medfödd talang med gröna fingrar.
Är det det sista kan jag lova att det är från min mors sida.

Nu är det snart dags för tvättid. Blir att gå ut i det fina vårvädret innan dess.

Ha det bra allihopa!

#blogg

1
Skriv svar