Spansk/Mexikans Punk/Hardcore

Medlem
Spansk/Mexikans Punk/Hardcore

Till alla er där ute som kanske lyssnar på punk eller hardcore (inte den elektroniska skiten) borde ta er en titt på den latinska scenen. Har för första gången idag riktigt satt mig in för att lyssna på den och hitta bra band och jag kan säga det att jag vart glatt överraskad över det jag fick höra.

Band så som Reincidentes och La polla records är riiktigt bra och helt klart värt att lyssna på.
Det kan till en början vara lite svårt att gilla det om man nu tycker illa om språket, men om man väl tar sig tid och ger det en chans så kommer du snabbt märka att det är väldigt bra.

Måste säga att dom är mycket bra på att få till musiken, texterna och sången. Allt håller väldigt hög klass enligt mig och det är konstigt att scenen inte är större än vad den är.

Det är glatt och det är uppmuntrande, man blir glad i hela kroppen, och även om man inte kan tala språket så vill man bara hoppa runt och sjunga med!

Båda banden jag listade ovan finns på både spotify och grooveshark om ni vill ta er en titt!

Är ni för slöa för att söka reda på det så får ni länkar här (spotify):

Reincidentes
La Polla Records
Kortatu

MYCKET NÖJE!

#blogg


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

1
Skriv svar