En tur till Blåkulla

Medlem
En tur till Blåkulla

Ja nu är det ju många år sedan jag slutade vara påskkärring så här års men ändå känns det som vi åker till Blåkulla.
Ön Blå Jungfrun som skulle kunna vara en av öarna man syftar på då man pratar om Blåkulla ligger precis utanför min hemstad Oskarshamn på Småländska östkusten. Vi ska inte ut till ön, som dessutom är naturreservat, men ack så nära.

I eftermiddag ska vi piska E22an hela vägen förbi Kalmar och slutligen landa i Mönsterås. Där ska vi spendera hela påsken och åker inte hem igen förrän på måndag. Det känns lite ovant att vara i Småland så länge, ofta handlar det bara om en helg eller så men nu blir det faktiskt nästan fyra dagar!

Långa promenader i vårsolen och vackra bilder från Oknö och Ramsö hoppas jag på. Kanske gör vi någon längre utflykt och får se några nya vackra ställen i närheten, schemat är inte spikat. Det blir skönt att bara ta det lugnt och göra vad som känns kul. En chans att ladda batterierna som min fru sa.
Det är faktiskt svårt att göra för mycket när man är hemma för tempot är så otroligt mycket långsammare. Har man en önskan om att göra tusen saker blir man nog snarare lite besviken.

En dryg timme kvar av arbetsdagen och sedan hem för att packa in i bilen. Jag lovar att bjuda på massor av bilder efter påsk. Tills dess får ni passa på att klä ut er, äta påskägg och leta efter påskharen!

Have a nice one

#blogg

1
Skriv svar