Påsken 2011

Medlem
Påsken 2011

Ja nu när den börjar närma sig sitt slut, i alla fall så gör vår resa till Småland det. Påsken 2011 har varit innehållsrik och för en gång skull var alla fyra bröder tillsammans i huset.
Vi har förutom sill och janssons frestelse hunnit med att fira min styvfarsa som fyllt 45 här i dagarna. Min mormor fyllde 71 år i fredags och det firade vi med blommor och fika hemma hos dem. Nu blir det lite snurrigt i kronologin men försök att hänga med

Kalaset för mormor var alltså i fredags, kalaset för styvfar i går lördag och idag söndag, påskdagen har varit fika hos min farmor. Som bonus var min faster Ulla-Carin från Stockholm på besök och det var jätteroligt att träffa dem båda! Det var ett tag sedan nu och jag tror inte vi har setts sedan bröllopet i augusti förra året. Hua vad tiden går.

Strax efter fikat var det dags att bege sig vidare i M3an för att titta på en inte lika upphetsande bil som vi eventuellt ska köpa. En Peugeot 406 2.0 Classic -04.
Hade bara det j*vla Camera + fungerat som det ska och laddat upp bilden tagen med min iPhone till Flickr så hade ni fått se en bild... men icke! Tekniken är inte med mig helt enkelt. Men jag ska lägga upp bilder i morgon istället, då jag kommer hem igen.
Den har gått 6500 mil och var väldigt fräsch i alla fall. Mörkblå till färgen och med bra lastutrymme. Den ser ju inte så mycket ut för världen men kan bli en riktigt riktigt bra förstabil för oss tänker jag. Barnvagnen går in och kanske en hundbur också. Toppen!

EDIT: Nu när tekniken funkar blir det bil-bild

Tanken är att vi ska fundera lite och kommer vi inte på något bättre alternativ så blir det köp i sommar. Sweet Äntligen bil!!! Som jag längtat.

Vad som också är riktigt trevligt är att vädret har varit fantastiskt hela våren. Det spåddes ju så i tidningarna inför påsken och det har verkligen slagit in. När vi satt i bilen i dag stod det +17 grader! Helt otroligt. Det känns ju ännu varmare dessutom då man sitter på verandan i solen och har lä mot huset.

Nu är blivande farmor och min fru ute på promenad, själv ligger jag i sängen och ojjar mig efter en fantastisk påskmiddag och efterföljande mat-koma. Hej så länge och Glad Påsk om än lite sent

#blogg

1
Skriv svar