Eklektisk eller bara kass musiksmak?

Flakmonkey
Eklektisk eller bara kass musiksmak?

Har spenderat större delen av dagen ute hos föräldrarna i Täby för barnkalas och grillning. Det var som väntat en trevlig tillställning men hur roligt det än var så tänkte jag inte ta upp det utan någonting annat som jag upptäckte när jag var där. Jag passade nämligen på att titta igenom lite cd-skivor som fanns där och hittade fyra stycken som jag hade glömt att ta med mig hem. Ingen större grej kanske men de fick mig att fundera lite eftersom de var som ni kan se här nedan en rätt lustig blandning vad gäller musikstil eller vad sägs om Antiloop kontra Craig David eller Prodigy och Lionel Richie? Jag har alltid hävdat att jag har en såkallad allätare när det gäller musik där i stort sett det enda jag verkligen inte klarar av är brölig metal där jag inte har en aning om vad de sjunger, men kanske är den bara dålig?

[ia=26295; large]

#blogg

Medlem
Eklektisk eller bara kass musiksmak?

inte alls kass musiksmak, du tänjer gränserna helt klart, plus så tror jag att brölig metall kan börja låta bra om du vågar dig på det..

lyssnar faktiskt nu på något som liknar antiloops musik, trance från 94.. väldigt ovanligt att jag blir så här nostalgisk över gammal musik


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag är också en allätare, men just nu är det väl mest rock som kommer ut i högtalarna. Jag är väl inte så mycket för brölig metal heller, som Black och Death, men Heavy och Power, liknande Metallica, Megadeath och Edguy/Avantasia, Halloween och Mötley Crüe funkar.

Annars är Michael Jackson min stora idol och i sommar ska jag iväg och lyssna på Eagles i Sundsvall och kanske blir det Country festivalen i Furuvik.

En annan musikgenre jag inte lyssnar på så mycket heller är väl punk, om det inte är klassisk punk som Sex Pistols och liknande, eller skate som Green Day även fast dom inte är så punk längre tycker jag. Min morbror spelar med i punkband, men det är ett sådant punkband man inte hör vad fan dom sjunger, så inget för mig.


signatur
Medlem

Ni vet inte vad ni missar!

Medlem

Fat of the land är ju en klassiker, riktigt grym skiva med Firestarter och Smack My Bitch Up.

Flakmonkey

Fat of the land är grym... var på deras konsert på Hovet i stockholm precis efter att de släpp singeln Smack my bitch up oc h framförallt videon till den... helt klart en fatastisk upplevelse

Sen så måste man ju bara göra tummen upp för att någon nämner Michael Jackson i en musiktråd. Han må ha varit en konstig snubbe men han gjorde fantastisk och banbrytande musik. Mycket av det han gjorde tidigt i sin karriär håller än och det kan man inte säga om alltför mycket musik från den perioden

1
Skriv svar