Risktvåan

Medlem
Risktvåan

WEEHOOO... en tidig morgon på banan! Vad kan bli bättre än att vakna 06.00... mycket! Men vad kan vara bättre än att vakna 06.00 för att åka till trafikskolan och sen ge sig ut på en motorcykel på bana? Inte mycket!

Det är vad jag har spenderat hela förmiddagen med att göra i alla fall. Riskutbildning nummer två. Vi gick igenom Se & Synas där vi fick lära oss lite mer om placeringar, döda vinkeln osv. Motstyrning vilket innebär att man med en lätt rörelse på styret styr åt "fel" håll för att få hojen att lägga sig ner och gå dit man vill. Mycket effektivt men lite småknepigt till en början.
Sen fick vi träna kurvteknik och att hitta linjen och blicken.
Fika så klart och passa på att njuta lite av det toppenfina vädret. Efter fika var det så dags för broms & krasch... att tänka på hur bromssträckan förlängs vid hastighetsökningar, körning med passagerare, inbromsningar med ABS, inbromsning med passagerare osv.

Mot slutet var huvudet ganska fullt av nya lärdomar och det kändes skönt att grensla hojen för en tur hem till trafikskolan. För varje gång jag sätter mig på hojen känns det mer och mer naturligt. Små saker som tidigare krävde en aktiv tanke görs nu automatiskt och jag kan nästan helt och hållet koncentrera mig på omgivande trafik och ibland även lite natur

Det har varit en toppendag och jag känner mig än mer nöjd efter att ha skrivit fullt på senaste testet på nätet! Jag är redo både för teoriprov och nästkommande körlektion, bättre än någonsin!

#blogg

Risktvåan

På någon gata nära dig inom snar framtid.
.....eeeeeeeeEEEEEEEEEE*Click*Vroom vroom EEEEEEEeeeeeee...
- the F?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar