Bayonetta - utmanande på rätt sätt

Flakmonkey
Bayonetta - utmanande på rätt sätt

Har just insett att jag blir allt bättre på Bayonetta och det gör jag inte för att det blivit lättare ju längre in i det jag kommer som brukar vara fallet i spel nuförtiden utan för att jag börjat spela om tidigare kapitel för att samal på mig items och nu har svårt att se vad det var som var så knepigt tidigare. Precis så tycker jag att spel ska vara. De ska sätta dig på ständiga prov som tvingar dig att hela tiden utveckla dina reflexer, fingerfärdighet och taktiker för att kunna ta dig vidare utan att du ska tänka så mycket på det. Du ska märka det när du gör precis det som jag gör nu det vill säga spelar om gamla passager, då ska det kännas betydligt lättare eftersom du blivit bättre på alla sätt och vis.

Tyvärr är det ju få spel som levererar en sån upplevelse. Ibland för att de inte riktigt lyckas men i alltför många fall så tycks det som att utvecklarna inte ens gjort ett försök. På tok för ofta har jag tagit mig an spel och upplevt att svårighetsgraden minskat i takt med att du blivit bättre och du fått bättre items samtidigt som motståndet inte har utvecklats på samma sätt. Borde inte spel bli knepigare ju längre fram man kommer? Det tycker i varje fall jag.

#blogg

1
Skriv svar