France, douze points

Flakmonkey
France, douze points

Kommer sitta med föräldrarna ute i Täby och se på finalen i Eurovision Song Contest vilket är precis lagom för mig i dagsläget känns det som. Jag kommer ju ha en påse chips och en flaska cola light att gotta mig åt samtidigt som jag kan skratta lite inombords åt majoriteten av bidragen. I år tycks det emellertid finns ett par som är helt okej. Irlands popande tvillingpar har ju en låt som sätter sig på hjärnan och Tyskalnd satsar ju på ett bra och säkert kort med förra årets segrarinna. Min personliga favorit är dock Frankrike som skickar den rekordunga tenoren Amaury Vassili till tävlingen med en låt som jag inte tror kommer vinna men som jag verkligen hoppas på. Jag är ju nämligen svag för fantastiska sångare av den här typen och det vore kul om en sån fick vinna för en gång skull, speciellt då han sjunger på korsikanska... men men bara därför lär det ju bli Moldavien...

#blogg

Medlem
Heja Frankrike!

Alltså.. killtvillingarna.. wtf säger jag bara.

Förövtigt så är rysslands bidrag coolt bara för att alla på scenen förutom sångaren själv är svenska.

Flakmonkey

Stereo Mike säger jag wtf till... rapparen i Greklands bidrag alltså... vad tusan gör han där?

Medlem

Accepterade Azerbaijans vinst men jag blev lite förvånad att italien kom tvåa. Den låten kändes ju inte så speciell.

Medlem

Azerbaijan borde inte vunnit, fanns så många låtar som var bättre.

1
Skriv svar