"Mysgodishöjdhopps"-kväll

Redaktör
Ponny
"Mysgodishöjdhopps"-kväll

Mysbyxor, checked. Smågodis, checked. Friidrott på tv, checked. Låter som en helkväll, eller hur?

Jag har varit en töntig friidrottsnörd sedan OS i Sydney 2000. Eller – rättare sagt – en inbiten höjdhoppsgeek. Särskilt Kajsa Bergqvist ligger mig varmt om hjärtat. Men när hon tackade för sig valde jag att vidga mina vyer och hejar sedan några år tillbaka friskt på jättekvinnan från Kroatien; Blanka Vlasic. Jag gillar att hon faktiskt har utmanat ett av de där "omöjliga" världsrekorden från det sprut- och tablettglada 80-talet.

Att Emma Green Tregaro numera är med och krigar på högre höjder är inte fy skam. Ikväll hoppar bägge två i Rom där världsrekordet på 2.09 sattes för massa år sedan. Spännande. Jag är diplomatisk och hejar lika mycket på båda två.

[ia=26957; large]
"Gapa jättestort och se jättekonstiga ut... sådärja!"

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
"Mysgodishöjdhopps"-kväll

Vänster: AHHhhhh! Wrong hole!

Höger: ÖHH! Mera spånken föfan!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Hahaha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

"Ledsen, men pinnen gick av, men den av er som kan se hela det här klippet med två tjejer och en kopp utan att skrika, vinner. ,,,åh, vad synd".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar