DON'T PANIC

Ambassadör
League of Legends
DON'T PANIC

Dessa ord står med stora bokstäver på "Liftarens guide till galaxen". Detta för att lunga läsaren i alla situationer. Jag väljer också att använda dessa ord för att lugna ner er läsare.
Med tanke på att det bara är 10 dagar 8 timmar kvar till årets E3. Vilket i vanlig ordning är en av de största spelhändelserna under året, där jag hoppas att vi får se många trevliga nyheter. Speciellt om min favorit spelserie Hitman.
Jag vill också lugna ner oss som redan har börjat diskutera vilket spel som kommer bli årets FPS-spel, ett halv år innan de släpps. Man måste bara älska alla de känslor vi "gamers" har för våra kära spel. Det är inte inom många kretsar man kan höra en så vild diskussion bygd av spekulationer och tidigare prestationer.
Jag vill också lugna ner mig själv under den sista tentaperioden under det första läsåret av min utbildning. Året har bara flugit förbi och varit fylld med underbara känslor och händelser. Snart återvänder jag till smålands skogar för dels ett välförtjänt sommarlov och dels för lite hederligt knegande.

Tillbaka till orden Don't Panic.
Jag har i flera år varit ett stort fan av Douglas Adams mästerverk "Liftarens guide till galaxen". Denna galna komedi har gett mig många skratt. Jag har också tvingat mig själv att gilla filmen som kom ut 2005. Den är tveksamt trogen till boken och enligt mig ingen 5 poängare. Men det är ju trots allt den enda tolkning som har gjorts till TV eller film. Trodde jag!

Jag har alltså gått utan vetskap om att det finns en brittisk TV-serie från 1981.
Det var med förvånad förväntan jag satte mig ner för att kolla på de 6 avsnitten. Denna serien är mer trogen till böckerna än vad filmen är. Givetvis tar de bort vissa delar men får med de mest vitala. Det var med ren glädje som jag kollade på de värdelösa specialeffekterna som 80-talet hade att erbjuda.
Så om ni som jag har missat detta och delar ett visst intresse till "Liftarens guide till galaxen" så råder jag er att kolla på denna underbara filmatiseringen av bokserien.
Jag kan tillägga att jag endast betalade 59 kr för de dryga tre timmar av underhållning som erbjuds.

#blogg

1
Skriv svar