Efter mörkrets inbrott

Redaktör
Ponny
Efter mörkrets inbrott

När klockan slagit 22 de senaste kvällarna har jag släckt alla lampor, satt på hörlurarna och spelat Alan Wake. Ett kapitel i taget, en kväll i taget. Det är ungefär så mycket min livliga fantasi orkar med. Den är både en förbannelse och välsignelse. Per definition är det läskigt att vara rädd, men det är en svårslagen tjusning när händerna dryper av svett och pulsen skenar iväg flera mil.

Men det är klart, vissa saker berör mer än andra. Naturvyerna och den lilla staden är på ett vemodigt sätt fantastiskt vacker. Karaktärerna funkar ibland men jag är långt ifrån alltid överens med skådespeleriet och animationerna. Lite för mycket 2002 ibland, no? Men allra mest gillar jag att man verkligen – bokstavligt talat – kan ta på mörkret och det skapas där. Striderna är kaotiska på ett bra sätt och det är alltid med en klump i magen jag ser solen gå ner bakom bergen. Ikväll är det dags igen. Som jag våndas. Som jag längtar.

[ia=27042; large]
Skräckslaget spel i högform.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Efter mörkrets inbrott

Vågar inte släcka ner när jag lirar är på kapitel tre nu.
Och längtar tills solen går upp och skogen tar slut, precis som du säger: Som jag våndas. Som jag längtar.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Någon annan som fick ett glädje-skutt av Roy Orbison i slutet av kapitel 1?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Och ikväll längtar jag igen. Till fin musik och dräpande fasa. Iiiiiih! (skriker som en liten flicka MAO)


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar