968 skäl att hålla på Manchester ikväll

Flakmonkey
968 skäl att hålla på Manchester ikväll

Den som är en gnutta sportintresserad vet vad som är kvällens stora världshändelse men för er som inte är det kan jag berätta att det är Champions League-final i fotboll. Den spelas på anrika (om än nybyggda) Wembley mellan världens två bästa klubbar Manchester United och Barcelona. Normalt sett så håller jag inte på något av lagen (Liverpool är mitt gäng på den internationella scenen) faktum är att det är två av de lag som jag tycker minst om i fotbollsvärlden, men eftersom jag först och främst är en fotbollsälskare så kommer jag givetvis se matchen ändå. Det lär ju trots allt bli fotbollskonst på hög nivå, inte bara för att det är bra lag och fantastiska spelare utan för att det är olika filosofier som möts.

Hursom så är det ju alltid roligare att hålla på ett lag och för att komma fram till vilket det skulle bli så slog jag precis en tärning och satsade allt jag hade på Expekt-kontot på det resultatet. 1-2 för Barcelona-vinst, 3-4 för oavgjort och 5-6 för Manchester-vinst. Tärningen landade på 5 och således satte jag 245 kronor (ni trodde väl ändå inte att jag hade gjort det om jag haft några stora summor där?) på sir Alex Fergusons grabbar vilket kommer ge mig 967,75 kr tillbaka - om de vinner förstås Rätt skönt att utfallet blev så faktiskt. Bredvid mig i TV-soffan ikväll kommer jag nämligen ha Gardell (nej inte Marks snuttefillt) som är en Manchester United-fan av stora mått och hade jag då satt pengar på Barcelona och de vunnit hade jag nog inte varit så omtyckt, speciellt inte som jag givetvis inte hade kunnat hålla mig från att retas.

Nu kommer vi ju antingen få glädjas eller sörjas tillsammans över lite alkohol vilket ju är betydligt trevligare än att någon ska vara arg. Visserligen så lär han ju vara sur om Barcelona vinner ändå, men kan ju minimera skadan i varje fall. Så ja, nu är det alltså bara att ladda upp inför matchstart och se fram emot en spännande match. Det kommer dock kännas konstigt att hålla på United så därför lämnar jag er med den största matchen någonsin: Champions League-finalen från 2005 mellan Liverpool och Milan då mina hjältar vände 0-3 i halvtid till 3-3 och sen vinst på straffar. Får gåshud bara jag tänker på det

#blogg

Medlem
968 skäl att hålla på Manchester ikväll

You'll never walk alone!

Flakmonkey
Skrivet av ajd007:

You'll never walk alone!

With hope in your hearts!!

Jaja, där försvann 245 spänn, men det blev ju en trevlig kväll ändå med en fantastisk fotboll från Barcelonas sida. Bara att applådera

Medlem

Jag tackar för att United inte fick vinna både ligan och Champions

1
Skriv svar