I have a dream

Redaktör
Ponny
I have a dream

Jag har en dröm, den är ganska omöjlig, men likt förbannat en dröm. Jag vill spela Shenmue III. I snart tio år har jag hoppats. Egentligen avskyr jag nostalgi, för mig är det förskönade hittepå-tankar om händelser som aldrig ägt rum. Men jag kan inte – vill inte – bortse från hur betuttad jag blev i tvåan när jag spelade det juldagens morgon 2001 och mellandagarna som följde. För mig är det inte rosaskimrande nostalgi, utan snarare minnet av när jag upptäckte ett av världens bästa spel.

Under åren som har gått har jag famlat efter varje litet halmstrå, oavsett om det handlat om ett obskyrt mobilspel eller det faktum att Yu Suzuki vill producera spelet. Jag vet inte hur många blogginlägg eller foruminlägg jag gjort eller, för den delen, kommer att göra.

Nu senast har jag fått en utopisk tanke om att Sega kommer presentera Shenmue III under årets E3 och att jag kommer få vara plats och kanske fälla en liten tår (fast okej; Simon säger att jag kommer att rysa och äta choklad. Alla visar känslor på olika vis). Antagligen blir jag besviken, men jag vidhåller att Nintendo kan sluta producera Zelda, pensionera Mario, Square Enix kan lägga ner Final Fantasy och, ja, vad ni vill – bara jag får ett slut på min saga.

[ia=27104; large]
Let me luv you.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

I have a dream

CD 4 av Shenmue II är nog det mysigaste som finns i spelväg.

tycker ni? själv vill jag slå en spade i hanns bakhuvud, "There! She LOVES YOU! GET IT! you daft flogger!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Traveller? Nu är du en smula våldsam! ... eller en smula? Snarare en hel gräddtårta. Men, visst, du har en god poäng.

Håller till viss del med dig Sebz, men jag har en extremt soft spot för den absurt, enorma skyskrapan alldeles innan. Det blir en fin kontrast, med den fjärde skivans naturreservat.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar