Medlem
Mad Men

Nu har jag precis börjat titta på serien Mad Men. Den handlar om människorna på en reklambyrå under sextiotalet och deras liv. Jag måste säga att det är väldigt intressant och underhållande, jag gillar att de försökt göra allt så korrekt som möjligt ända ner på den skruvade kvinnosynen. Än så länge har jag inte upplevt någon som tar en ur känslan av att man befinner sig på sextiotalet bland cigarettrök och whiskey, och sägas ska att seriens intro är det snyggaste jag sett.

Skådespelarna är duktiga, och man ser att de har fått öva på sättet att prata och föra sig tidsenligt. Handlingen är bra än så länge och man fastnar verkligen och blir nyfiken på fortsättningen. Jag har även börjat spela LA Noire, recension ska komma i närtiden, och Team Bondi använde många skådisar från Mad Men vilket leder till en del roliga ögonblick när man känner igen karaktärer från spelet. Det jag gillar mest med serien är ändå känslan, precis samma känsla man får när man spelar LA Noire, att befinna sig i 60- respektive 40-talets USA där alla jagar den amerikanska drömmen.

Jag tycker definitivt ni ska kolla in Mad Men, och häll upp en whiskey on the rocks när ni ändå håller på.

#blogg

1
Skriv svar