Hyfs samt grym ny låt

Medlem
Hyfs samt grym ny låt

Jag har varit en del på olika forum och bloggar den senaste tiden för att skaffa mig information om vad som hände med Playstation Network, vad de skulle göra och när det beräknades bli klart samt försöka få ett hum om vilka som kan ha gjort detta. Till att börja med så behöver ingen oroa sig överhuvudtaget då du inte är ansvarig för om någon tar ditt kort och använder det vilket betyder att om någon skulle bli av med pengar så får de tillbaks dem. De kan också ha kommit åt namn, mail och så vidare. Men så länge man är kändis behöver man nog inte oroa sig för att någon ska låtsas vara dig.

Men det jag egentligen vill prata om är hur folk beter sig. Igår så kom det till exempel nyheter på Playstation Europas blogg om att PSN skulle börja komma upp i Europa inom kort. Direkt så flödar kommentarerna in och frågar när det kommer till deras land. Bloggaren svarar med att de släpper på lite i taget och återkommer med när olika regioner är uppe. Ändå fortsätter folk fråga samma sak, ofta inte ens med kompletta meningar och svordomar är mycket förekommande. Sedan klagar de på att de inte får svar.

Men vem skulle vilja sitta och svara ett par otacksamma människor som inte ens kan ta sig tid att skriva en hel mening eller ge konstruktiv kritik utan bara ska ha och ska ha. Nu är PSN uppe, och folk börjar direkt tjata om att de vill att affären ska upp, de vill ha sina gratisspel som de tycker de har någon sorts rätt till. Nästan ingen bryr sig om att tacka Sony för att de har jobbat väldigt hårt i ca 4 veckor för att lista ut vad som hände, försöka hitta de ansvariga och bygga upp sin säkerhet så detta inte ska hända igen.

Sedan så ger de bort gåvor, trots att de inte är något som helst krav på det då de inte gjort något fel. Men ändå så klagar och tjatar folk och begär att få saker gratis då de förlorade fyra veckors speltid. Tänk på de som jobbar på Sony, många har säkert jobbat mer övertid på dessa fyra veckor än många gör på hela året för att få upp PSN så fort som möjligt åt oss spelare. Och vad får de för det? En massa gnäll om att om dessa gratisspel inte duger, nej då köper man minsann ett XBOX.

Men det som stör mig mest, det är att folk inte bryr sig om att varken stava, bygga en mening eller ens tänka efter vad de skriver. Det känns som att sitta och läsa en enda lång MSN konversation ibland. Och att fråga saker i en blogg när frågan redan finns fem gångar i kommentarerna är bara sjukt irriterande, speciellt när svaret finns på samma sida som frågan fast två kommentarer upp. Fast det där med att läsa och skriva är väl för jobbigt nu. Tänk, tryck, tala. Det är ett bra ordsspråk, fast i det här fallet är väl tänk, tryck, skriv mer lämpligt.

Nu känns det lite bättre, om jag bara kan få en person att börja tänka på hyfs även på nätet så kan jag leva med vetskapen att jag gjort världen till en vackrare plats.

Här kommer som utlovat den grymma låten, Jonathan Ojedas nya singel. En artist från Norrtälje, sprid låten så att vi får höra mer grym musik!

Jonathan Ojeda - Noemi http://soundcloud.com/jonathanojeda/jonathan-ojeda-noemi-radi... .

Lägger även till videon en lite äldre låt, Animal. Lyssna och njut!

#blogg

1
Skriv svar