Bomber och granater, EA

Medlem
Bomber och granater, EA

I like sports. I like weapons. I like girls. I like beer and I like cunts. Det hade nog Madden-killarna sagt om de hade fått vara kvar några minuter till på scenen, vid EA:s presskonferens. Pinsamt, skojigt. Ungefär som det ska vara, ribban vid pinsamheter är satt för i år.

Har inte mycket till övers för sportsspel, inte min grej. Kanske p.g.a. mitt urusla humör när jag förlorar i sportspel, eller lever mig in i en riktig match. Pass.

Vad som däremot kan tänkas vara intressant är spelet Insomniac utvecklat. Visserligen är det obligatoriska skäggstubbet där, som hos alla manliga protagonister, men det känns tämligen mer ironiskt. En smula åtminstone. Och om man nu blandar det med några skedar Ratch & Clank-seriens vapenglädje kanske det till och med funkar.

Annars var ju Battlefield 3 fint och glansigt. Nästan sugen på att spela det, även om jag bara kört 1an lite grann vid lokala LAN-träffar i Skåneland. Hade önskat att där var fler spel att titta på överlag, eftersom konferensen i allmänhet kändes mellanmjölk. Bäst hittills dock (kanske inte säger så mycket).

Längtar till den dagen då det kommer nya koncept eller nya innovativa idéer. Syftar inte att alla världens pretentiösa indieutvecklare ska göra sig hörda (för vissa idéer, har ju trots allt inte underhållningsvärde). Utan längtar snarare efter nya titlar. Inte efterapningar. Ser fram emot vad Nintendo har att erbjuda, men vill se något annat än Mario och Zelda, för kom igen, vi vet alla har Link har både boomerang, pilbåge, power bracelets eller dylikt vid det här laget. It's time for surprises.

#blogg

1
Skriv svar