Dreamhack Summer

Medlem
Dreamhack Summer

Nästa helg är det dags för Dreamhack Summer 2011. Under helgen blir det tävlingar i Starcraft 2, Counter-Strike, FIFA, Bloodline Champions, Tekken, Super Street Fighter, Heroes of Newerth och Quake Live.

Fullt upp med andra ord. I Starcraft 2 kommer bland andra MC, Idra, Thorzain, Sjow, NaDa, InCa, FruitDealer, NaNiwa, Morrow, MarineKing, Jinro och White-Ra att deltaga vilket kommer leda till en hel drös med riktigt bra matcher. Totalt blir det 48 spelare i Starcraft 2-turneringen och vinnaren tar hem 100 000 kronor, totalt på hela Dreamhack är prispengarna hela 450 000 kronor.

Huvudkommentatorerna under Starcraft-turneringen blir Day9 och Apollo. Men på plats kommer även TotalBiscuit finnas för att sända de matcher som Day9 och Apollo inte hinner med. Även Aftonbladet, SVT och ytterligare tre "internetkanaler" kommer att sända turneringen.

Självklart bör man följa samtliga spel - Starcraft står dock överst på min lista då jag tror att det kommer bli riktigt grymt helt enkelt. Som nummer två kommer Quake Live då det ska spelas TDM på hög nivå för första gången på väldigt många år. Hoppas på jämna matcher och fina frags där!

Plats nummer tre får bli övriga spel. Dock så lägger vi FIFA och Counter-Strike längst ner på listan då de spelen känns minst intressanta av alla spel.

Oh, och Starcraft kommer visas i ett tält som de ställer utanför Elmia. Själv är jag riktigt sugen på att åka ner och ta en titt på måndagen. Speciellt då för finalen i SC2. Problemet är väl att man jobbar, men jobbar på att lösa det(!). Såg Dreamhack Winters SC2 final på plats och det var riktigt skoj. Utgår från att det är ännu bättre och mer folk under sommaren!

>> Mer om tältet
>> Tider under DH
>> Om SC2 turneringen

#blogg

1
Skriv svar