Jag klarade cirkelfysen så nu kör vi!

Flakmonkey
Jag klarade cirkelfysen så nu kör vi!

Ikväll gjorde jag det som jag sett fram emot sedan operationen i mars, jag har tagit mig igenom ett cirkelfyspass på Friskis. Sedan jag prövade på det för första gången så har det varit min favoritform av träning eftersom det både sätter din styrka och kondition på hårda prov samtidigt som det är kul. Måste erkänna att det kändes lite nervöst innan jag tog mig an första stationen. Visst hade jag tränat innan, men jag var ändå osäker på hur jag skulle klara av det, inte bara pga av att jag inte är lika stark som jag var innan bukplastiken utan även för att jag inte har belastat magen lika hårt som jag blev "tvungen" till att göra nu.

Glädjande nog kan jag såhär i efterhand konstatera att min oro var obefogad. I ärlighetens namn gick det över förväntan. Självklart gick det segare än för ett halvår sedan och jag kunde inte köra på lika hårt, men jag trodde att jag skulle ha tappat mer än vad jag tycks ha gjort. Magen kändes också bättre än väntat, eller ja de ihopsydda magmusklerna satt åtminstone kvar på sin plats under hela passet och det är huvudsaken i dagsläget.

Den här nivån man vill komma till? ^^

Så nu när jag konstaterat att kroppen klarar av belastningen så finns det ju inte så mycket annat att göra än att börja träna ordentligt igen. Tyvärr blir det ju sommartider på Friskis från och med 26 juni vilket innebär att det blir betydligt färre pass att gå på, men får väl kompensera det med annat träning. Finns ju tex ett bra utegym (har jag hört) i Nackareservatet några kilometer från mig så skulle ju kunna kombinera det med lättare löppass nu när jag ändå inte ska springa några längre sträckor pga knät. Kanske börja simma också så att man lär sig det ordentligt.

Tycks ju finnas gott om alternativ i varje fall, så har du några tips är det bara att komma med dem så kör vi!

#blogg

1
Skriv svar