Post-summer

Medlem
Post-summer

Det känns kanske inte som det, men vi har gått över halvtid sedan flera dagar. Nu är varje dag något lite kortare och solen landar i väst något lite tidigare än innan den 21 juni.
Jag hade födelsedag igår. Det var också midsommarafton. Jag hade migrän. Åtminstone till en början, men en powernap på ca 1 timme gjorde bot på eländet.
Vi spenderade dagen hos Lindas syster Kajsa och hennes man Filip. De har villa med pool i utkanterna av Malmö. Det var blandat med folk och några var familj andra vänner. Trevligt var det i alla fall och vi åt både lunch och grillade middag.
Några badade i poolen, men det var på tok för blåsigt uppe på land för att jag skulle vara sugen på att blöta ner mig. Jag stod och tittade på på behörigt avstånd och avnjöt en god öl som jag fick i present. En alldeles förträfflig liten skapelse lagrad på Rom-fat. Ska absolut hitta den på systembolaget för den vill jag ha mer av

Dagen var full av roligt, vi spelade kubb och snackade skit.

Idag är tanken att jag ska börja avsluta redigeringen av senaste bröllopet. Jag har ca 15 bilder kvar som jag plockat ut och ska ha lite redigering i Photoshop gjort på sig. Allt som allt blir det nog ca 75-85 bilder som de får redigerat inräknat varianter av en och samma bild. Det är ganska mycket men å andra sidan betalade de för en heldag och jag vill att de ska känna att de verkligen får valuta för pengarna.

Nästa bröllop är på torsdag och i Båstad. Jag ska antagligen åka motorcykel dit och bara det är ju lite roligt. Antagligen är det ett speciellt datum för dem för annars är nog torsdagar lite ovanligt att gifta sig på. Jag ska ha tomma minneskort och fulladdat batteri tills dess i alla fall!

Just nu sitter jag i solen på balkongen och njuter. Det är otroligt varmt här inne på den inglasade balkongen. Man blir ofta lurad för det kan fortfarande vara lite kyligt i blåsten när man kommer ut, men man blir lite lurad här innanför fönstren

Hoppas ni alla har haft en underbar midsommarafton och att ni inte hittade er själva i något dike i morse Midsommar kan ju vara blöt på många sätt.

#blogg

1
Skriv svar