Gravidmage-plåtning

Medlem
Gravidmage-plåtning

Några timmar i studion med mage, fru och hund

Vi lekte runt med olika ljus, poser och tillbehör. Den här bilden är en av mina favoriter och Linda ligger i en soffa med två ljuskällor riktade mot sig. Två blixtar med beauty-dish monterat.

Det var kul att få komma ner i studion, länge sedan sist. Första gången också på egen hand och det märks att man har stor hjälp av en assistent. När det kommer till ljussättning krävs både tid och kunskap och jag led nog brist på båda i kväll.
Ändå blev jag nöjd med flertalet bilder och framförallt blev Linda också nöjd med många av bilderna. Det kommer bli minnen som vi tar med oss genom livet och känns som en superviktig plåtning att göra. Den här graviditeten kommer ju aldrig tillbaka hur vi än gör. Minnen är därför extra viktiga.

Det är skönt att jobba i en studio som har både yta och prylar så det räcker och blir över. I en väska stod en "extrakamera" i form av en Nikon D3X. Säger kanske inte så mycket för den oinvigde men vem som helst med lite kamerakoll borde dregla

Fyra olika blixtar och en mängd softboxar, beauty-dish, snoots, octaboxar osv osv... en rejäl bakgrund och plats nog att slänga in en soffa i setet.

Här kommer bilden, en svartvit variant (Lindas favorit) och en i färg som får bli min favvo.

ENJOY

#blogg

1
Skriv svar