Wunderbar femkamp på Grönan

Flakmonkey
Wunderbar femkamp på Grönan

Sitter precis i detta nu på Gullmarsplan och väntat på att Skarpnäck-tåget ska anlända. Givetvis missade jag det med en hårsmån vid Slussen så nu måste jag vänta påmtåget här istället. Detta sura faktum kan dock inte dramner kvällens helhetsintryck som varit ett av de bättre på länge och det är mycket tack vare att det inte är något särskilt speciellt egentligen.

Jag har nämligen spenderat kvällen på Gröna Lund tillsammans med en handfull vänner och deltagit i en femkamp. För er som inte känner till det så är det en tävling bestående av grenar från nöjesfältets olika stånd. Inget upseendeväckande i sig men tillsammans med gods vänner, god mat, dryck samt ett rent himmelskt väder har jag svårt att komma på något bättre en onsdagskväll mitt i en arbetsvecka. Det gjorde inte ens så mycket att jag ochnÅsa inte vann tävlingen (brukar göra det då jag är en rejäl tävlingsmänniska) utan det var bara fantastiskt trevligt.

Lite åkande blev det ju också eftersom det ingår två biljetter i femkampshäftet och valet föll då på den nya rräbanan Twister och den gamla godingen Flygande Mattan som alltid är lika kittlande. Jag passade även på att äta min första glass från Ben 'n Jerry's och det var ju en minst sagt angenäm upplevelse. Det enda dåliga med det är ju att man nu har ännu en sak som man vill (måste) undvika när man handlar, men det är ju en smäll man får ta.

Så för att sammanfatta det hela kan jag ju säga att jag haft en toppkväll och jag tackar alla som gjort den till vad den var. Jag rekommenderar också alla att göra detsamma om de har chansen. Det är både kul och inte alltför dyrt heller... Men men framme i Bagis nu så Over and out!

#blogg

1
Skriv svar