Semester oh härliga semester!

Medlem
Semester oh härliga semester!

Ja det är underbart med ledighet. Även om vädret kanske inte är det bästa med lite regn var dag så njuter vi för fullt med att vara lediga
Promenader med hunden, mysiga middagar med familjen och några små rundor med nya bilen har vi hunnit med.

I kväll grillade vi gott kött och solen tittade fram och värmde oss så snällt när vi satt på altanen.

Grillmäster!! för övrigt en stor jäkla weber!

Det är så underbart att vara nära naturen och hittills har jag plockat hallon, smultron och biggaråer i området kring huset. Det är många minnen från då man var mindre som dyker upp. Man satt långt upp i körsbärsträdet och mumsade!

Jag vet inte om ni har liknande minnen men mina är starka och dessutom smakar de fortfarande ruskigt gott
Inne på tomten har mina föräldrar planterat några fikonträd och även om jag inte trodde att de skulle bära frukt här i Sverige så har de gjort det, i mängder! Det tar ca 2 år innan frukterna är färdiga att äta men jag fick en mogen att smaska i mig. Så jäkla gott! Lite extra gott kanske för att det känns lyxigt och lite kul att äta "svenska" fikon.

Jag fick en annan planta i födelsedagspresent, nämligen min favorit Jordgubben
Den ska jag vårda ömt och har redan plockat två mogna och söta jordgubbar.

Nu ska jag krypa upp i soffan och njuta av lite film och frukt (ostbågar)!

#blogg

1
Skriv svar