"Tjena Nintendo-bok!"

Redaktör
Ponny
"Tjena Nintendo-bok!"

När man flyttar har mammor en tendens att bunkra upp med allt möjligt och omöjligt krafs man kan tänka sig. I en av flyttkartongerna hittade jag en liten skrivbok med Mario-omslag från när jag var åtta, nio år. Och att öppna den var, ja, rart är en passande beskrivning.

[ia=28079; large]

Och detta var spelet i fråga. Jag minns att det inte var lika roligt som Piff och Puff (som jag fick samma år). Men bossfighterna mot Tom var däremot episka.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

"Tjena Nintendo-bok!"

Haha, jag fick faktiskt också Tom & Jerry-liret till NES i julklapp/födelsedagspresent (minns inte...). Vad jag däremot minns var att, japp, det var tyvärr rätt kasst. Kom aldrig förbi banan i träden... något som alltid störde mig. Men har klarat spelet i vuxen ålder, Gud vilken jobbig musik det innehöll!

Chip 'n Dales-liret fick jag också en julafton/födelsedag... Det är som om vi vore klonade!

Skägg.
10 Chambers

NES-spelens oerhörda svårighetsgrad, jisses. Kom till sista banan på Star Wars hur många gånger som helst, men klarade den inte. Samma med Batman.


signatur

"Klocktornet" (som vi kallade banan) och Jokern som slutboss, ja. Fy satan vad svår! Tror aldrig jag eller mina Bat-vänner klarade den heller.

Redaktör
Ponny

Sebbz, min bror, är det du? Nä, men jag gillade ändå Tom & Jerry – DÅ. Nu förstår jag ju att det var ett halvhjärtat licensspel men när man var ung och oförstörd... ah, då såg man kvalitéer överallt.

Callz: NES-utmaningen är skvatt galen. Battletoads är nog mitt värsta, kom i 19 fall av 20 aldrig längre än bana tre, när man skulle åka svävare. Och Star Wars lyckades jag fastna i nåt jäkla asteroidfält. Ja, sicken barndom...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nintendoboken får mig osökt att tänka på Nintendoklubbens medlemsblad där Artur Ringart var skribent i slutet på åttitalet. Det var tider det

Appropå svåra spel...
Landa i Top Gun till NES ...Fuuuuuuuuu


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zymac:

Appropå svåra spel...
Landa i Top Gun till NES ...Fuuuuuuuuu

True story – lyckades aldrig.
Sen ville jag inte spela mer.


signatur

En Bamseponny av folket

vad då svårt att landa i Top Gun? det handlar om siffror på skärmen. Och Jokern, svår? ja det var han.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

TiT:
Även på senare år när jag "fattat" hur man landar i Top Gun så är det långt ifrån alltid jag lyckas...

Och nej! Jokern var inte svår! Han var über-mega-fantastico-hyper-ultra-svår.

Medlem

Jag hade nog mer tålamod att nöta när jag var yngre än jag har nu. Minns att jag kunde klara Megaman 2 utan problem samt Bionic Commando (vars remake jag höll på att bli tokig på när jag spelade det förra året) och lyckades ganska så ofta landa i Top Gun. Den andra jäkla banan där klarade jag aldrig dock. Numera blir man ju förbannad om man dör mer än 3 gånger på samma ställe och ger oftare upp spelet än nöter


signatur

Videomupp

Såg ut som en sämre version av Chip ´n´Dale

Inte ens AVGN lyckas landa i top gun (eller va det tanka?)Jaja vet iaf att jag lyckades några gånger som ung


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Redaktör
Ponny

"det handlar om siffror på skärmen" ... mjo, det var det svåra för min naiva "vill inte gå till skolan!"-hjärna. Svåra minnen det där.

För övrigt har Top Gund inte riiiktigt åldrats med värdighet.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar