Gumboda nästa!

Flakmonkey
Gumboda nästa!

Står vid gate 32 på Arlandas terminal 4 tillsammans med min syster och väntar på att få stiga in i planet som ska ta oss till Skellefteå flygplats för att sen åka vidare med bil till vår mors hemby Gumboda. Som ni säkert redan antagit så handlar det inte om någon metropol direkt utan en liten by med ett fåtal permanenta innevånare och av dem bär många ett släktskap till min mor och således även till mig. Just att det är så litet är både dess styrka och svaghet i mina ögon.

Styrkan är att det är så lugnt speciellt då det inte finns TV, bredband eller ens mobiltäckning (för mig med Telenor åtminstone) vilket gör att du verkligen kan koppla bort allt det vanliga som tynger dig, eller kan och kan du måste göra det eftersom det inte finns något alternativ. Svagheten är exakt samma sak eftersom jag tyvärr inte tycks klarar ab det i mer än en vecka. Det verkar som att jag måste ha stimulans och rörelse omkring mig. Till en början är det ju bara skönt att koppla bort allt med fiske, bad, sol, umgänge med släkten och allmänt slappande.

Därför är det perfekt att jag nu ska spendera fyra dagar där innan vi flyger tillbaka på lördag. Då hinner jag varva ner ordentligt och njuta av ledigheten utan att jag för den sakens skull blir rastlös. Jag kommer ju också få fira min födelsedag där uppe så det kommer ju krydda det hela lite extra tillsammans med en surströmmingsfest som det ryktas om. Så ja om det inte finns något sätt att få tillgång till internet (leecha någon släktings tex) så tar det nog ett tag innan ni får se ett inlägg från mig igen. Kanske inte någon stor förlust iofs

#blogg

Medlem
Gumboda here I come!

Låter underbart! Se till att njuta av varenda sekund! Underbart är kort, tråkigt nog!

Och välkommen tillbaka till Norrland!


signatur
Medlem

Jag bodde i gumbodahamn från nyfödd till fem år gammal

1
Skriv svar