HTC Sensation - första dygnets intryck

Medlem
HTC Sensation - första dygnets intryck

Hej, Internet!

Då så, då har jag lekt med och använt min Sensation tillräckligt för att kunna uttala mig lite mer ordentligt.

Kvalitetskänslan i telefonens yttre är påtaglig och den ligger bra i handen. En kompis till mig har en Sensation han också, och jag tyckte redan när jag höll i hans likväl som i affären igår att det känns bra när man håller i den. Jämförelsevis tycker jag att Samsung Galaxy S2 känns lite för bred, kantig och på tok för plastig (det sista förmodligen på grund av att mina tre senaste mobiltelefoner, den här inkluderad, har bestått mer eller mindre av aluminium). De som letar efter jämförelser mellan de två utöver det får se sig om någon annanstans, jag kan inte uttala mig om mer SGS2 men jag är säker på att det är en utmärkt telefon det också.

Väl inne i Sensationen tycker jag att Sense är bättre än någonsin. Alla menyer och fönster flyter på som smort och mängden lull lull och extra fluff de har lagt till i hur pass saker animeras och ser ut är ett mycket trevligt, om än inte speciellt nödvändigt, inslag. Jag menar, med tanke på hur många timmar man kommer att stirra in i skärmen är det en fördel om det är trivsamt att se på.

Skärmen som sådan är riktigt bra. Jag saknar min Legend såtillvida att den skärmen (AMOLED) var ljusstarkare och färgrikare ur alla möjliga tänkbara vinklar. Till exempel, om man ligger ner, har skärmen platt framför sig och betraktar den från 45 graders vinkel. Bortsett från det är qHD-skärmen skarpare och framför allt mycket större. Man kan utan problem läsa text på webbsidor utan att behöva zooma in – så pass skarpt och stort blir saker och ting ändå.

Telefonen är snabb. Riktigt, riktigt snabb. Allting från att koppla upp sig mot ett trådlöst nätverk till att öppna, installera eller växla mellan applikationer till att surfa går oförtrutet smidigt och snabbt. På grund av det sista tillsammans med skärmens skärpa känns behovet av mobilanpassade webbsidor som bortblåst.

Hittills har jag bara testat några få spel: Angry Birds, MiniSquadron och Zenonia3. Allihop flyter på utmärkt, ser tydliga – för att inte säga snygga – ut och styrningen (främst tänker jag då på styrkorsen i hörnen) fungerar bra och är inte i vägen på den stora skärmen.

Trots att jag använder den mer eller mindre oavbrutet hänger batteriet med bra, vilket i sammanhanget är ganska imponerande.

Det enda jag saknar med telefonen är en styrkula i botten, likt den min Legend hade. Att enkelt och precist kunna flytta markören när man skriver något var en väldigt trevlig funktion. Det är dock möjligt att det är lite av en vanesak – just nu åker tummen eller pekfingret ner bland de andra knapparna när jag ska flytta markören och då slutar det med att jag får upp menyn eller backar tillbaka till föregående skärm. Lite störande i nuläget, men man vänjer sig nog.

Allt som allt tycker jag att det är en suverän telefon, både vad gäller känslan man får för det estetiska och det tekniska. Vill man ha en kraftfull Android-lur med personlig touch kan det inte gå fel om man skaffar en HTC Sensation. Jag är säker på att ingen kommer att bli besviken på den.

#blogg

HTC Sensation - första dygnets intryck

Jag kör vidare med min HTC Desire HD, upplevde Sensation som för "lätt" och fick ett plastigt intryck av skalet, kan har varit ett måndagsex. jag testade. Ska kolla in den igen längre fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, jag hade föredragit att hela skalet varit av aluminium - både för tyngden och känslans skull. Det är nära nog för att jag ska vara nöjd, dock.

Inaktiv

Har haft en HTC Sensation i lite över en vecka nu och är grymt nöjd med den. Valet blev mellan HTC och Samsung Galaxy och HTC fastnade jag för. Samsung känns lite för plastig och är full.

Blir att använda denna mobil i 2-3 år iaf innan det bli nästa mobil!

2 - 3 år, tror du orka stå emot så länge Jag köper HTC Holiday innan den ens lämnat fabriken när den är på G.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oj oj... jag som bara köper gamla mobiler som folk vill bli av med. Trots att de är begagnade håller de i allmänhet 4 till 5 år. Börjar vara dags att lägga 50 spänn på en "ny" begagnad känner jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ur ekonomisk synvinkel är det väl knappast något snack om att det är det mest sunda att göra.

Min Legend är bara ett drygt år gammal och rädd om sakerna som jag är har den inte fått en enda repa. Jag skulle säkert kunna få en bra slant för den. Men men, teknik och prylar är en hobby och då är det inte så noga!

1
Skriv svar