Allt är sig likt och det känns tryggt

Flakmonkey
Allt är sig likt och det känns tryggt

Bättre väder idag i Gumboda men inte helt perfekt pga en irriterande stark vind som gjort att det känts betydligt kyligare än vad mätaren visar. Dock så är det inget som har lyckats göra dagen till något annat än en fantastiskt angenäm upplevelse. Till att börja med har jag fått något så ovanligt som färg på kroppen och det är inte ens enbart rött(!) och som om inte det var nog så lyckades jag även få in ett träningspass. Det blev nu inte helt i stil med det i Rocky IV, men jag är nöjd ändå eftersom det trots allt känns i musklerna nu och mycket mer än så kan man inte begära.

Utöver det så har det som jag skrev igår varit surströmming på menyn vilket visserligen inte faller mig i smaken men som brukar innebära en trevlig stund med härliga människor och så var även fallet idag. Nu kan jag ju inte ligga här i sängen och skriva om allt som hände så jag har därför valt att fokusera på en sak nämligen att vissa saker aldrig tycks ändras.

De som kom över idag var släkt till mig från min mors sida och eftersom de bor i norrland och de är sysslingar som närmast så är det tyvärr inte några som jag träffar altför ofta. Därför är det så otroligt skönt att träffa dem och se att i princip allt är sig likt. Min mors kusin som alltid gillar att både höras och synas (ofta genom att racka ner på oss sthlm-fjollor, med glimten i ögat ska tiläggas) är precis sig lik och likaså hela den syskonskaran som retas, gnabbas och skrattar mer tillsammans än någon annan familj jag träffat.

Vet i ärlighetens namn inte om jag skulle gilla det så mycket om jag upplevde det varje dag, normalt vill jag ju se förändring omkring mig på rätt många sätt och vis, men här känns det som en enorm trygghet. Platsen som jag åkt till sedan jag var pyttepytteliten ändras inte i samma takt som så mycket annat runt omkring och jag gillar det verkligen.

Sen måste jag bara ännu en gång prisa iPaden och som bjuder på ständig underhållning. Dels för mig själv förstås i form av spel  (World of Goo och Sworcery <3) och surfande men även för andra speciellt barnen. Idag kom ett helt knippe på besök och när jag väl visat dem WoG och Plants vs Zomvbies var de fast, medan de yngre gillar att färglägga, lära sig hur djur både låter och ser ut samt färglägga olika teckningar. Helt fantastisk användbar. Fortfarande långt från nödvändig förstås men helt klart en bra prylkamrat.

Morgondagens plan är födelsedag, jag fyller ju 31 imorgon... Många år är det men eftersom jag mår bättre både psykiskt och fysiskt än vad jag någonsin gjort så känns det inte tungt på något sätt. Ska bara bli gött att få äta lite tårta och få några presenter. Sen ska vi också åka till Norsjö och besöka min morfars grav. Inte lika kul som att fylla år direkt, men känns bra att få göra det ett drygt halvår efter hans död.

#blogg

Allt är sig likt och det känns tryggt

"Prisa iPaden" Neej


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar