Ett år äldre, ska det kännas?

Flakmonkey
Ett år äldre, ska det kännas?

Sådär då har man spenderat sitt första dygn som 31-åring och det är ju ingen större skillnad mot att vara 30. Det känns verkligen varken bättre eller sämre och skulle det bara vara jag själv skulle jag nog själv missat den. Som tur var gjorde nu inte mina nära och kära det och därför har jag istället haft en trevlig dag med både tårta och presenter.

Den inleddes dock med en tur till Norsjö som är den största tätorten häromkring och platsen där min morfar ligger begraven. Jag och syskonen som är här uppe passade därför på att besöka hans grav och samtidigt "göra stan" vilket visserligen var kul men det cementerade bara min vetskap om att livet i en småstad inte är något för mig. Stockholm är tillräckligt litet. Sen är det kanske något som jag kommer få äta upp senare när man träffar någon trevlig tjej, får familj och nya värderingar. Men den dagen den sorgen.

Sen så har dagen bara passerat på ett synnerligen angenämnt sätt. Det har grillats gott, jag fick min favvotårta med banan i och gelehallon på samt bra presenter. Vi passade också på att spela ett av mina favoritbrädspel som heeter Ticket to Ride. Många av er har säkert spelat det men för er andra kan jag ju säga att det är ett spel där du ska tävla mot andra i att bygga tågräls genom Europa, nordamerika eller nåågot annat intressant område. Fantastiskt kul är det och jag gillar framförallt att man slipper en tärning. Visserligen finns det fortfarande ett element av tur där, men att slippa en tärning är ett stort j*a steg i rätt riktning.

Nu vann visserligen inte jag och Carro utan det gjorde min syster och bror, men det var väldigt kul ändå. Som vanligt under dagarna här har ju stämningen varit på topp, trots det något trista vädret. Synd att det bara är en dag kvar nu för det hade varit kul att stanna kvar några dagar till, men plikten kallar som den ju brukar göra och då måste du ju göra det du måste göra... Får se till att göra det bästa av tiden som är kvar helt enkelt... Bastu och dopp i älven låter ju lockande tex...

#blogg

Ett år äldre, ska det kännas?

Gratulationer.
Har ni Ticket to ride:o: det är ju hur kul som helst!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

grattis grattis.... gamling

Medlem

Fått din 30-årskris än då?


signatur

Videomupp

Medlem

Va tusan är du inte äldre

Tro mig när du närmar dig 40 då börjar det kännas


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Grattis Simon!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Medlem

Fyllde själv 32 3 dagar sen.... undrar fortfarande när fan man blir vuxen?
kan väl säga att sen jag fyllde 30 har jag köpt radhus, tatuerat mig och skaffat 6mm hål i vänster öra... så visst har man haft sin kris
.. men det viktigaste i år hände dock 5 dagar sen, då dock prövotiden på mitt körkort slut! Nu jävlar ska vi se hur snabbt min lilla tantbil går.

Medlem

Inte riktigt födelsedagsrelaterat, men... Har någon någonsin sagt till dig att du är väldigt lik Max från Max Payne 2: The Fall of Max Payne?


signatur

Imperator

Flakmonkey

Tackar för alla gratulationer och nej Reize, inget har sagt det förut men tack antar jag(?)

1
Skriv svar