Paus från Starcraft 2

Medlem
Paus från Starcraft 2

Några månader efter att sc2 hade kommit ut på marknaden funderade jag om det är värt undersöka fenomenet eftersom alla talade så positivt om det. Eftersom jag aldrig varit en stor rts-spelare hade jag inte höga förväntningar på sc2 men jag beslöt mig ändå att skaffa spelet för att allmänbilda mig lite.
Sc2 visade sig vara någonting helt annat än jag förväntat mig. Ensamspelet var suveränt och allting kändes väldigt finslipat. När jag började känna mig bekväm med spelets mekanik beslöt jag mig för att testa multiplayerdelen av spelet. Jag måste erkänna att jag aldrig har stött på ett spel som påverkat mig så starkt. Spelet har ett bra matchmaking system som gör att motståndaren du spelar mot alltid är på en lämplig nivå. Det är dessutom väldigt lätt att se hur man kan utveckla sitt spel genom att kolla replayen efter en match som inte gått så bra.
Det har blivit en daglig grej för mig att utveckla mina sc2 talanger sedan dess. Jag sätter konstant nya mål för mitt spelande och följer med hur jag sakta men säkert klättrar upp till de högre ligorna.
Under sommaren har jag haft en lång paus från sc2 eftersom jag varit bortrest en längre tid. När jag kom tillbaka hem tänkte jag att jag skulle fortsätta där jag blev med mitt sc2 spelande men det var inte så lätt som jag tänkte mig. Det kändes som att hela min känsla för spelet försvunnit. Jag sabbade mitt spel på triviala spelmoment vilket har lett till att jag förlorar konstant. Frustrationen ökar och rädslan att sjunka till en lägre liga blir större.

Finns det andra som har känt samma känsla med ett spel efter en längre paus? Hur tacklar man en sådan situation?

#blogg

1
Skriv svar