Idag får man fettdomen

Flakmonkey
Idag får man fettdomen

För en tid sedan skrev jag om att jag skulle delta i en studie som går under benämningen Lifegene där Karolinska Insitutet, Göteborgs Universitet och en rad andra institut och universitet samarbetar för att kartlägga den svenska befolkningens hälsa. Totalt ska de visst testa 400 000 svenskar vilket är en hel del. För den som deltar innebär detta att man dels måste besvara en herrans massa frågor i ett formulär samt undergå en fysisk undersökning där de kollar kroppsfett, kolesterol, blodtryck, etc etc. Riktigt intressant ska det bli faktiskt. Jag tycker ju att jag borde ligga bra till men eftersom jag har haft högt blodtryck tidigare när jag var stor och det ligger i familjen så vet man ju aldrig, men hursom så är det ju bra att veta.

Och veta kommer jag få göra idag klockan 13:00 eftersom det är då som jag ska infinna mig vid lokalen i närheten av Fridhemsplan. Får inte alla världen direkt efter då de måste köras genom labbet och såna saker, men kommer åtminstone få veta hur mycket fett jag består av och det är jag ju rejält nyfiken på. So wish me luck ^^

#blogg

1
Skriv svar