Vansinniga impulser - Jag ska skriva...

Medlem
Vansinniga impulser - Jag ska skriva...

Hej gänget,

Jag har en tendens att vara ganska impulsiv, jag tycker om när saker och ting händer och jag är inte sen att lägga i första växeln och börja köra igång direkt.
Detta har jag insett är en ganska bra egenskap som bland annat fått mig till att driva eget företag, flytta till usa (tanken och handlingarna var impulsiva, pappersarbetet var det inte!) osv.

Idag fick jag en annan impuls, kanske en av de konstigaste på riktigt länge.
Jag bestämde mig för att skriva en bok.

Detta är självklart ingenting man gör i en handvändning men jag brukar läsa tämligen mycket och när jag läser böcker brukar jag oftast tänka i banor "Hur kan man twista detta så det blir en mer intressant historia"
Så igår slog det mig, varför inte ta och göra slag i saken och sätta mig och börja skriva ihop en historia baserad på dessa tankar.

Sagt och gjort, ett ex Word 2011, en stor Whiskey och ett gäng kliande fingrar så bar det iväg och jag har nu kommit upp i 4 000 ord och inledningen börjar bli riktigt bra.

Detta kommer säkert sluta med ~100 sidor innan intresset tar slut men man får se det som en rolig sak.

Orsaken att jag skriver detta på bloggen är för att jag gärna vill ha lite feedback på huvudspåret och om ni tycker det verkar intresant eller om jag ska spola vissa delar (eller allt)
Tilläggas ska att jag är tämligen värdelös på att skriva, jag har dyslexi men jag sätter min tro till Office Word och jag hoppas att min fantasi ska täcka över mina brister.

Boken kommer handla om tre personer i en mindre stad i Norrland och där huvudpersonernas historier kommer vävas in i varandras (Oj vad det låter som snabba cash)
Huvudspåret kommer handla om en huvudperson, en 'hacker' som försöker tjäna pengar genom att skapa en app som ger poäng för vardagliga sysslor, som tex: Springer man 1 mil under 1h så kontrollerar GPSen det och man tjänar 10XP, sedan gäller det att levla upp sitt digitala Jag och nya uppdrag och achivements låses upp som personen kan dela med sig/skryta om på bland annat Facebook.

Den andra karaktären är en ung mönster Polis som jobbar bra och hårt på dagarna, men som på kvällarna umgås med den andra sidan så att säga.

Den tredje personen är en festprisse med drömmar om att starta en egen krog för stadens fest elit, hans historia kommer handla om hans psykologiska förfall och förtvivelse som i sin tur kommer leda till drastiska åtgärder för att nå dit han vill.

En stor del av storyn kommer bygga på att 'Hackern' tar uppdragen för långt, att han (av någon orsak) lägger ut att man skall döda en person, detta görs och han inser vad han gjort och måste försöka täcka igen alla spår på internet som kan leda denna app till honom.

Så, vad tycker ni?

Här får ni ett smakprov på det första som skrivs i "boken"

Han har alltid undrat varför hans liv fungerar som det gör, varför han inte känner samma glädje när han är ute och träffar vänner och bekanta som han känner när han sitter på sitt rum, framför sin dator och ser sina facebook vänners liv bara slår honom på käften i en fallande ordning.
- Gör folk alla dessa saker enbart för att kunna skriva om dem på facebook frågar han sig själv.

Så, vad tycker ni och vad har ni själv satt igång för galna projekt?

#blogg

Medlem
Vansinniga impulser - Jag ska skriva...

Alltså jag vill inte förolämpa dig på något sätt, men din stavning är inte tillräckligt bra. Jag vill inte yttra mig om innehållet men du gör många grammatiska fel, inte bara i blogginlägget utan också i utdraget från boken. De mest påfallande är att du särskriver och blandar ihop tempus lite grand.

Dock tycker jag det är bra att du tar tag i det och försöker när du plötsligt känner för att skriva, det är beundransvärt


signatur

Imperator

1
Skriv svar