Sworcery tvingar mig att vänta i en vecka

Flakmonkey
Sworcery tvingar mig att vänta i en vecka

Normalt sett så gillar jag när utvecklare tänker till "utanför lådan" som det så hemskt heter och vågar prova på något nytt. Det är inte alltid det resulterar i någonting positivt men utan dessa modiga människor skulle vi kanske vara fast i eviga pacman-kopior. Ibland är det emellertid inte helt glasklart om det annorlunda designvalet är bra eller dåligt och jag sitter just nu inför just en sån situation då jag inte riktigt vet om jag ska jubla eller gråta.

Det är nämligen som så att jag har kommit till ett läge i det smått umderbara iPad-speler Sworcery där jag måste vänta på att månen ska komma till en viss position, annars kan jag inte ta mig vidare. I normala fall brukar inte detta vara något problem då man kan sova (i spelet) eller vänta en kvart på att det ska ske men icke i Sworcery. Här går nämligen spelet efter klockan i iPaden och enligt spelet kommer det ta sju dagar innan den mörka månen visar sig.

Alltså kan jag inte göra så mycket annat än att sitta och vänta i sju dagar på att få ta mig vidare. Är han dum tänker ni kanske nu, barför ställer han bara inte fram datumet? Nej jag är inte dum, självklart har jag tänkt på det, men det skulle ju vara fusk och det går verkligen inte för sig. Så vad tycker man egentligen om detta? Samtidigt som jag vill spela vidare så tycker jag ändå att det är rätt tufft gjort och i ton med resten av spelet som inte bara är ett bra spel utan ett härligt experiment. Vad tycker du? Skulle du störa dig på det eller skratta lite och vänta på rätt dag?

#blogg

Medlem
Irriterande eller undrhållande designval i Sworcery?

Oj. Lite irriterande om man verkligen vill klara spelet, men har man tålamod och andra spel att spela under tiden, så är det ju inga problem.

Medlem

Protip: Gå till inställningar och vrid fram datumet 7 dagar. När du har gjort det du skall i spelet vrider du bara tillbaka tiden till dagens datum igen.


signatur

Imperator

Medlem

Haha oj sorry, läste just sista paragrafen i inlägget ^^ please don't hate on me!


signatur

Imperator

1
Skriv svar