Medlem
Anime :D

Fan vad nice med anime

nu ska man titta på Fairy tail... och sedan Naruto

om det är någon som har tips on Anime så tackar jag för dem
(varning) har sätt över 80 anime serier

men undra vad man ska spela efter man har kollat på det kanske lite lol om det är några LOL spelare som någon gång skulle vilja spela ge mig en medelande så spelar jag järna

#blogg

Medlem
Anime :D

Baka to test
Ao no exorcist
Toriko
Hunter x Hunter
Ping-Pong Club
Golden boy

Sen så beror det la på vad man gillar med såklart.

Medlem

haha fan du lyckades pricka saker jag inte tittat på förutom ao no exorcist ny episode imorgon

Medlem

Ett par till

King of Bandit Jing
Rave Master
Soul Eater
Outlaw Star
Cowboy Bebop

Medlem

Get Backers
Tower of Druaga
Gintama
Full Metal Panic
Full Metal Alchemist
GunGrave
Grenadier
Trigun

Medlem

lol jag hade batra sätt soul eater get backers full metal alchemist lol du prickar ricktigt bra på anime jag inte tittar på längre

Medlem

jag tycker personligen att man bör ha sett One Piece, Fullmetal Alchemist:Brotherhood, Code Geass, NHK ni Youkoso!, Death Note och The Melancholy of Haruhi Suzumiya.

Men svårt att rekommendera utan att veta vad du tycker om för olika typer av anime.

Jag kan rada upp några jag tyckt varit se värda

Toaru Majutsu no Index, Railgun, och Toaru Majutsu no Index 2
Utawarerumono (Epic Fantasy typ ish)
Planetes (Rymd äventyr i nära framtid mkt bra)
Sentou Yousei Yukikaze (om du gillar sci-fi och luftstrider)
Seirei no Moribito (Fantastisk Fantasy äventyr)
Kekkaishi (Trevlig Shounen)
Lucky Star (Random, Slice of life, humor)
Zipang (japansk jagare sänds tillbaka till WWII )
Darker than Black (Sci-fi superhjälte med konsekvenser)
Japan (En anime om att baka Bröd Shounen ) <-- den äger
Tokyo Magnitude 8.0 (Svårt att beskriva me få ord se den bara )

Lite Sport Animer
Shion no Ou (Japansk Schack med en twist)
Hikaru no Go (Dom spelar brädspelet GO)
Major (Baseball anime som är riktigt lång)
Giantkilling (Fotbolls anime med lag i underdog position)

Gambeling anime
Akagi (Mahjong, med riktigt mörk tema)
Kaiji (All möjlig sorts oorthodox gamebling)

Jag har säkert glömt nå bra och tagit me nå dåliga men det är svårt att rekomendera så har så nu ger jag mig hoppas du finner några guldkorn i den drösen:P

STOR OBS mina beskrivningar är säkert de mest svepande och inkorrekta i värden så därför rekomenderar jag ANIDB <- EPISK SIDA där du kan hitta och snabt informera dig om olika anime's

Medlem

Deadman Wonderland
Overdrive
Sexy Commando Gaiden: Sugoi yo!! Masaru-san

Medlem

deadman wonderland har jag sätt vill att det ska komma mera darker then black sätt skit bra Kommer aldrig kolla på One piece hatar det alla ser så jävla fula ut så jag dampar sönder och OFC full metal alchemist Tack för alla dessa underbara tips förutom Onepice så den får du Stort - för sonko

Medlem

Great teacher onizuka

Medlem

Inga problem, Men synd att du styper i tecknar stilen till One Piece, jag mins första gången jag såg Luffy och tänkte "nä fan det där är ingenting för mig, på tok för barnsligt och fjantigt" men efter ett tag när anime torkan var olidlig så började jag titta på serien... One Piece och sakta men säkert så växte serien på mig, och den har bara blivit mer och mer EPISK på så när varje episod som gått.

Luffy är stundtals fruktansvärt barnslig, karaktärerna är väldigt speciellt ritade speciellt skurkarna men efter ett tag så faller allt på plats.

Och TRO INTE att serien bara är glatt trams, det finns en hel del mörkare partier som kommer senare i serien.

One piece tar drygt 160 timmar att se igenom med dess 500+ avsnitt ge den en chans när Anime'n börjar sina för dig (om du förstår vad jag menar lol) så hoppas jag att serien kan bli dig lika varm till hjärtat som den blev för mig. om inte too bad =(

Du får gärna skriva upp vilka genrer anime du tycker extra mycket om så kan jag kanske komma med mer tips och mer relevanta

jag har trots alt tuggat mig igenom mer än 160 animes.

Edit: Math fail

Medlem

ja men jag har en kompis som försöker tvinga mig titta på det men jag hatar iden med att han är gummi eller vad han fan är nu -.-

Medlem

att se en serie under tvång är nog aldrig bra.
Hunger är bästa kryddan sägs det och jag tror att något liknande gäller för anime.

Anyway man ska se det man vill se då går det bäst.

Medlem
1
Skriv svar