Lugn semester? Inte med pappa inte

Flakmonkey
Lugn semester? Inte med pappa inte

Har idag inlett andra veckan av min splittrade somarsemester och de första dagarna kommer jag spendera ute i Täby. Dels för att det är kul att komma ut till alla barndomsminnen men kanske framförallt eftersom min mor sa att mina brorsdöttrar ville umgås lite. Det har vi också gjort idag men dagen kan verkligen inte ses som slappt semestrande, det har min kära far sett till.

Min far är ju nämligen en sån där som ständigt måste ha olika projekt att stå i. Är det inte renovering av något rum så är det bygge av ett nytt eller någon kul grej ute i trädgården där han fårmanvända alla sina leksaker eller förlåt, verktyg ska det ju förstås vara. Det mesta av detta sköter han gott på egen hand men ibland så måste han ha hjälp (vanligen ren muskelkraft) och då kallar han på sina söner vilket är precis vad han gjorde idag.

Vi sliter, mor fotar

Dagens projekt var inget mindre än två turer till Hagbytippen för att slänga en massa trä och det riktigt roliga - några stenar modell större. Nu var de kanske inte gigantiska (se bilderna) men vi fick slita rejält då två av dem fortfarande låg begravda i marken och som vanligt var det ju bara toppen som låg ovan jord. Det hela resulterade helt enkelt i rejält mycket slit med järnspett, en hemmagjord släde för att transportera dem över gräsmattan till släpet och en hel del svett. 

Till slut lyckades vi dock få upp alla ur marken och alla utom en upp på släpet och vidare till tippen. Den vi inte fick upp var helt enkelt för stor och tung så får ta den när bröderna  eller någon annan kan hjälpa till. Hursom så har semestern inte fått den lugna inledningen som jag kanske hoppades på men det är helt okej. Fick ju ett rejält träningspass samtidigt som jag fick hjälpa pappa som hjälpt mig med så mycket tidigare. Dessutom kommer det bli betydligt lugnare imorgon, då ska jag och mor ta med min brorsdöttrar till Fjärilshuset. Lär bli både mysigt och avslappnande.

Envishet räcker långt, stenen kom upp till slut iaf

#blogg

Skribent
Lugn semester? Inte med pappa inte

Alltid kul att läsa din blogg Simon!

Flakmonkey

Tackar Johan! Trevligt att någon uppskattar den

Medlem

Han är inte ensam! Jag gillar att den är väldigt personlig, och att du bjuder på dig själv. Cheerio! Såg ut som att du fick jobba mest

1
Skriv svar