Stuvade makaroner och bilbingo

Medlem
Stuvade makaroner och bilbingo

Ungefär så man kan sammanfatta min dag om några timmar. Jag har hört rykten om att vi eventuellt ska iväg på bilbingo. Bilbingo innebär bilar på en parkering, som spelar bingo. Tjocka lantisar, gamla som unga duttar frenetiskt i hopp om diverse jackpotter. En sommar, bestämde jag mig för att samla pengar till en ps2. Med ett studiebidrag som försvann till interneträkningar varje månad var det ett tungt mål. Men plötsligt hände det. Jag besökte bilbingon - och vann tusen kronor tre veckor i rad. Helt plötsligt kunde jag spontaninhandla Final Fantasy 10 och en ps2. Det var glädje.

Bort från anekdoter. Snart ska jag kränga stuvade makaroner och falukorv, en klassiker, som alltid är fruktansvärt gott. Dock äter jag det bara i Skåneland, då jag själv aldrig lyckas så bra med stuvningen.

21:56
Ingen vinst här inte. Hade jag bara haft kameran med mig. Fullt med gamla övertjocka människor, de i bilen bredvid oss behövde rullatorer just av den anledningen (antar jag). Nu ska jag sova, för morgondagens göromål kräver spade. It is time to kantskära gräsmattan.

#blogg

1
Skriv svar