Sista kvällen i Helsingborg för den här gången

Flakmonkey
Sista kvällen i Helsingborg för den här gången

Har en lugn stund nu under min långhelg i Helsingborg så dags att skriva av sig lite. Först måste jag bara klaga på det som man kan klaga på och det är vädret. Vet inte vad det är,  kanske är det så att Helsingborg har något emot mig, men jag kan inte minnas att det någonsin varit riktigt bra väder då jag varit här. Inte varit någon katastrof bara det att det hade känts roligare med strålande solsken istället för mulet och regn.

Annars finns det inte mycket alls att klaga på. Som alltid är det kul att umgås med Maria och det är sällan en död stund. Den här lugna stunden har jag tex för att hon i detta nu är och jobbar så då kunde jag ta mig tid till att träna, spatsera runt på stan, shoppa, etc i all min ensamhet vilket jag gillar att göra. Nu är det bara lugnet för stormen förmdet är ikväll det gäller. Först Joddla med Siv (fråga mig inte vad som är så bra med dem, visst väldigt poppis här nere av någon anledning) och det ska sen följas av utekväll på något lämpligt ställe. Får se vad helsingborgsnatten kan erbjuda helt enkelt.

Också kul att lära känna många nya människor vilket jag också alltid gör när jag är här nere. Nu är det ju inte så komstigt kanske, men det roliga är att det ofta är människor som jag nog aldrig ens hade träffat i Stockholm. Det blir ju så när man umgås med någon som är så olik en själv som jag och Maria är och träffar personens kompiskrets. Alltid intressant att träffa andra personligheter än vad man är van vid, det kan ju lätt bli lite enformigt om man bara umgås med samma typer av människor hela tiden.

Nåväl, snart dags att börja göra sig redo för kvällens aktiviteter. Råvaror måste köpas, mat ska lagas, skjorta ska strykas och jag måste komma in i den rätta partystämningen. Det sistnämnda bör dock intr vara några större problem, så länge man drar igång rätt Spotify-lista

#blogg

Medlem
Sista kvällen i Helsingborg för den här gången

Kollade också lite på festivalen nu i helgen. Jo, vädret var väl lite sådär - ösregnade nu ikväll.

1
Skriv svar