Bra skräp

Redaktör
Ponny
Bra skräp

Jag tycker kvalitets-TV är överskattat. Fast å andra sidan är det också högst subjektiv vad som är kvalitet. Jag föreställer mig att det mesta som går i tvåan anses vara "fint". Men så slår jag på kanalen och det som möter mig är typ danska program om kronhjortar eller så sitter Fråga doktorn-duon i soffan. Den omfångsrika programledaren har alltid lite för tajta koftor i lite för grälla färger. Och doktorn ser oftast lika inspirerad som en fisk. Som är död. Som har ruttnat. För tjugo år sedan.

[ia=28522; large]

Men vad vet dumma, dumma jag. Det kanske är kvalitet? Själv föredrar jag skräp-TV. Det finns en anledning varför jag fastnar framför brittiska Top Model en solig lördagsförmiddag med där ingenting kan misstas för kvalitet, om jag så kisade, blundade och gröpte ur mina ögonhålor. Fantastiskt.

Saken blir inte sämre av att dom visade en trailer med Svenska Hollywoodfruar i pausen. Den galnaste kvinnan i världen™ gör comeback. Gunilla (känd från New York-fruar), har flyttat till L.A. Herregud, hennes stage mom-divalfasoner med sin lilla Erika (bound to be a new Gunilla) är legendariska. Och nu ska dom söka lyckan i Hollywood.

[ia=28521; large]
Gunilla™

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Bra skräp

This is guing illa..

Dessa fruar gör rätt bra tv.
Eller ja, skrattretande tv.

1
Skriv svar