En vanlig tisdag

Medlem
En vanlig tisdag

Jag har fastnat lite i att namnge titlarna med någon form av koppling till namnet på dagen.

I vilket fall, tisdag. Frun är iväg på stan och jag har kvällen för mig själv. Väl hemma från jobbet väntade Magnus min vän och vi tog en promenad runt Pildammsparken med Akira. Det var skönt med lite sällskap och vi hade en trevlig promenad i det sköna vädret.

Vi tog sedan en biltur till Media Markt i Svågertorp för att bara som det heter "fönstershoppa" lite. Jag var nöjd med att hitta ett xbox för 2200:- med stora hårddisken... jag trodde det kostade närmare 3000 och för er som sett tråden där jag frågar vilken hårddisk man ska satsa på har ni nu svaret. Javisst, Komplett säljer en bundle med 4GB-versionen och en 250GB hårddisk att använda till, men på Media Markt får man alltså "riktiga" 250GB-versionen för bara en hundring till. Ett givet val!

Efter tyskt jättebilligt teknikdreglande så åkte jag förbi Mobilia och hämtade några paket. Jag var för en stund väldigt glad att jag fått tillbaka min reklamerade HDMI-sladd, men lite besviken då jag öppnade paketet och insåg att de skickat tillbaka en hona istället för en hane.

Ingen film idag heller och då får man se en gammal klassiker, The Contractor. Klassiker och klassiker kanske kan diskuteras.

#blogg

1
Skriv svar