Robin Hood

Medlem
Robin Hood

Edguys nya singel från det kommande albumet "Age Of The Joker". Vad är då tankarna efter denna singel och video. Tja, de har i alla fall hittat tillbaka till de humoristiska videos som de alltid hade förr i tiden, men tyvärr så gillar jag inte deras nya rockigare stil. De har knappt ett enda uns av Power Metal som gjorde de kända och stora.
Visst, det är lyssningsbart och jag kommer säkerligen att köpa skivan, men det känns som att de aldrig kommer att uppnå samma kvalitet som med skivan "Theater of Salvation" som i mitt tycke är en av de absolut bästa Metalskivorna som har gjorts.

#blogg

Robin Hood

Jag jobbade med dem kring "Hall Of Flames" tiden, sedan gick det utför, säkerligen pga. Tobias "Avantasia" som tar upp mycket tid, och han skriver all musik i "Edguy"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, jag är beredd att hålla med dig. Det känns som att han borde ta en lite längre paus från Avantasia och bygga upp något unikt, likt de två första albumen. Nu känns det bara som Edguy med eller utan gäster, beroende på vilket band man lyssnar på...

1
Skriv svar