Tvättsåpa <3

Flakmonkey
Tvättsåpa <3

Eftersom det blev en lugn gårdagskväll så har jag passat på att viga den här söndagen till att städa lägenheten. Inget speciellt med det egentligen, jag gillar att ha ordning och reda, men nu gjorde jag något som är utöver det vanliga för mig - jag skurade golvet. Det kändes helt enkelt som om det var dags att göra sådär tillfredsställande rent då man känner det när man går runt och då räcker inte det vanliga dammsugandet och plockandet.

Det bästa med det hela är dock helt klart lukten från såpan man använder sig av. I det här fallet blev det Grumme tvättsåpa eftersom det råkade vara det jag hade hemma men vilken man än väljer så är det ju en speciell lukt efter att man gått lös på smutsen och dammen. Man kan ju bara sätta sig ner efteråt, ta några djupa andetag och njuta av friskheten i luften, hur artificiell denän må vara. Sen går det ju givetvis att fejka det hela med en wunderbaum eller liknande men det går ju inte att jämföra med de gånger du kan krydda lukten lite extra med vetskapen om att du faktiskt gjort något vettigt med dagen.

Så ja nu ska jag nog bara sitta här i soffan ett tag och njuta av tillvaron i min rena lägenhet. Jag är ju väl medveten om att det som så mycket annat här i livet är en flyktig känsla så lika bra att njuta av den maximalt medan man kan...

#blogg

1
Skriv svar