Notch utmanar Bethesda i Quake 3

Medlem
Notch utmanar Bethesda i Quake 3

"I am back, and I am excited.

Marriage has been wonderful so far, and nobody sabotaged my computer while I was gone.

The only negative thing going on at this moment is the Scrolls trademark lawsuit nonsense, and I think I came up with the perfect solution:

Remember that scene in Game of Thrones where Tyrion chose a trial by battle in the Eyrie? Well, let’s do that instead!
I challenge Bethesda to a game of Quake 3. Three of our best warriors against three of your best warriors. We select one level, you select the other, we randomize the order. 20 minute matches, highest total frag count per team across both levels wins.

If we win, you drop the lawsuit.

If you win, we will change the name of Scrolls to something you’re fine with.

Regardless of the outcome, we could still have a small text somewhere saying our game is not related to your game series in any way, if you wish.

I am serious, by the way"

http://notch.tumblr.com/post/9038258448/hey-bethesda-lets-set...

Ett fint sätt att bestämma saken på, tycker jag iaf.

#blogg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Notch utmanar Bethesda i Quake 3

Fuckin' A!

Rena rama dumheter


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

hahaa skön typ

Han får i varje fall uppmärksamhet, good job!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd att Bethesda styrs av kostymer som så många andra. Och är man tillåten champions precis som i Game of Thrones? Bara för Bethesda att hyra in tre toppspelare...

Medlem

Mangs: Fast vad gör det för Notch? Dom kommer släppa ett spel som inte fick heta scroll, spelet i sig får mycket mer uppmärksamhet nu än det skulle fått annars. Namnet kan inte spela så stor roll för dem..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Mangs: Fast vad gör det för Notch? Dom kommer släppa ett spel som inte fick heta scroll, spelet i sig får mycket mer uppmärksamhet nu än det skulle fått annars. Namnet kan inte spela så stor roll för dem..

Funderade mest på hur det hela skulle gå till om han nu faktiskt var allvarlig. Och om han i så fall funderat på förkämpar.

Och jag kallar mig "MANQS". Slipper gärna bli kallad Mangs då det ger taskiga associationer som jag inte är helt nöjd med.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av joary639:

Mangs: Fast vad gör det för Notch? Dom kommer släppa ett spel som inte fick heta scroll, spelet i sig får mycket mer uppmärksamhet nu än det skulle fått annars. Namnet kan inte spela så stor roll för dem..

Funderade mest på hur det hela skulle gå till om han nu faktiskt var allvarlig. Och om han i så fall funderat på förkämpar.

Och jag kallar mig "MANQS". Slipper gärna bli kallad Mangs då det ger taskiga associationer som jag inte är helt nöjd med.

Aha sorry miss att det var ett Q.
Jo men till 99,98 % säkerhet så lär det inte bli av, men det skulle vara riktigt kul och oväntat om Bethesda sa ja. Utgången skulle spela mindre roll. Men jag tror nog notch skulle få några champs på sin sida som kan sin sak.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar