Rik är du sen

Avstängd
Rik är du sen

Jag tror att jag har hittat på en gräns mellan rik och fattig. Jag skulle fundera vad man skulle kunna vara som var varken bra eller dåligt, som man kan vara stolt över och samtidigt inte stolt över. Jag försökte komma på vissa ord och fraser. Här är dom. Elak, arrogant, dum, dålig, idiot, hårdhjärtad, hänsynslös och ondskefull.

Jag kom då fram till något man kunde vara som varken var bra eller dåligt och som gör att man känner sig som en bättre människa. Även om man är en idiot eller eller en komplett förlorare eller något annat. Om det är någon som säger det här följande. Det här sättet som du beskriver människor på är inte sanning. Då skriver jag följande. Det kan vara så att mina beskrivningar på människor i det här blogginlägget inte är sanning och jag vet själv inte om mina beskrivningar är sanning men följande vet jag. Även om du inte är en idiot kan du fortfarande verka att vara en idiot även fast att du inte är en idiot. Alltså, du är inte en idiot men det verkar som att du är en idiot även fast du inte är en idiot.

Nu ska jag avslöja det enda som man kan vara som är varken bra eller dåligt men som man ändå kan vara glad över ändå och det är att vara rik. Rik var det enda jag kunde hitta på.

Gränsen för rik och fattig är följande. Om du är rik så har du därmed förmågor som fattiga inte har och dessa förmågor är följande. Som rik har du begränsade förmågor att kontrollera dina känslor. Om du är rik och en idiot. Så kan du ta bort känslorna av att vara en idiot och ta tillbaka dom när du vill. Om du är rik och dålig. Så kan du ta bort känslorna av att vara dålig och ta tillbaka dom när du vill. Om du är rik så har du möjlighet att kontrollera dig själv och dina känslor. Det här är anledningen till att så många människor vill bli rika. Det finns inget annat motiv till att bli rik. Eftersom att ingen har användning av mer pengar än vad man kan spendera. Det finns ingen annan anledning till att man vill bli rik. Det finns inget annat motiv till att man vill bli rik.

Även om vissa människor inte vill bli rika kan dom nog säga det här följande. Jag vill inte göra det man jag gör det ändå. Man kan också säga det här följande. Jag vill inte äta men jag gör det ändå. Om du inte vill känna på att vara en idiot eller dålig kan du ta bort dom här känslorna när du vill och ta tillbaka dom när du vill men då måste du vara rik. Eftersom att du är rik kommer du nog aldrig att uppleva dom här känslorna fattiga har.

Så om du är rik har du förmågor att kontrollera vissa av dina känslor. När man är dålig eller idiot så känner man av känslorna av att man är det, förutom alla dom som är rika. Dom känner inte av dom här känslorna. Dom rika kan kontrollera sina känslor. Dom rika kan välja mellan att ta bort känslan av att vara en idiot eller att ha kvar den och kan när som helst ändra sig så länge dom fortfarande är rika.

Så om du upplever dom här känslorna så är du rik och om du inte upplever dom här känslorna så är du inte rik.

Om du har dom här förmågorna jag beskriver så är du rik och om du inte har dom här förmågorna så är du fattig.

Det kanske finns dom som är varken rik eller fattig. Kanske halvfattig. Kanske hälften rik och hälften fattig.

Det här jag har skrivit i det här blogginlägget stämmer säkert inte men den går in på det som är nytt.

#blogg


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Medlem
Rik är du sen

Om.. man är rik och blir fattig då?

Medlem

Min hjärna får en härdsmälta varje gång jag läser något skrivet av dig...


signatur

Imperator

Medlem

Du borde göra performance art-poesi

Avstängd
Skrivet av Siken:

Om.. man är rik och blir fattig då?

Om man är rik och blir något annat heter det inte fattig. Jag har inte hört något om att någon har fötts som rik, som senare har blivit fattig och som senare har blivit rik igen. Jag har inte hört något om att någon har fötts som fattig, som senare har blivit rik och som senare blivit fattig igen. Men det kanske finns såna människor.

Anledning till varför man som rik inte kan bli fattig är följande. Om man är rik och slutar att vara rik blir man inte fattig, man blir istället luspank. Det händer att människor som är rika och som senare har blivit luspanka ändå är i förhållanden som dom rika är i om dom får hjälp av en rik släkting. Jag tror att rika som har blivit luspanka mår väldigt dåligt, får en kraftig chock när det här händer dom och ofta dör snabbt.

Om någon rik ändå har blivit fattig varar det inte länge, eftersom att dom rika som blivit fattiga dör efter en kort tid på grund av att dom mår dåligt och får en chock av att ha blivit fattiga. Det är anledningen till att dom rika inte delar med sig av sin rikedom och sina pengar. Om dom delar med sig av det så mår dom dåligt, får en chock och kanske dör snabbt. Åtminstone kanske någon rik människa tror att det blir så om denne gör det här. Det händer att rika som blivit fattiga ändå är i förhållanden som dom rika är i om dom har en rik släkting som hjälper en, dom kan få ekonomiskt bistånd också. Då menar jag mer bistånd än vad dom som alltid varit fattiga får.

Jag tvekade att använda ordet i.

Jag hoppas att det här besvarar din fråga.


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

1
Skriv svar