Medlem
12:55

Vaknade precis och insåg att jag grät i sömnen, där jag drömde om att en barndomsvän dog. Jätteunderligt att jag hade en så stark reaktion, när vi inte har setts på väldigt många år.

Gårdagen var skojig som vanligt. Vännerna Käbi och Henrik har varit på besök från Malmö sedan mitt senaste blogginlägg, och de stannar i Stockholm tills på onsdag. Bortsett från frihetsberövande (t.ex. att inte kunna gå naken mellan dusch och sovrum) har det varit trivsamt. Önskar, speciellt när jag träffar dem, att man kunde ses oftare. Men det har väl att göra med lathet, och bristande engagemang. Howevah är det intressant att det alltid känns som att man tar vid där man sist slutade prata.

Igår var vi på något som kallades för "världens längsta bokbord". Först var jag tveksam till arrangemanget, då jag missuppfattade hela grejen - jag trodde att det var en jättestor trädbok, som folk huggt ner och karvat till ett bord. Men det handlade om böcker. Det var trevligt. Jag köpte Mutts, vol 2 & 3 och sedan fick vi första delen av serien Walking Dead av Henrik. Kram på honom.

Nu ska jag äta frukost i lugn och ro, då vännerna spenderar dagen med en av deras vänner (som de även skulle bo hos). Konstigt nog bodde han i Kungshamra, bara 200 meter bort. Av alla ställen. It's a small world.

#blogg

1
Skriv svar