Gamescom i backspegeln

Medlem
Gamescom i backspegeln

Ett tag sedan jag skrev något här. Men tänkte det kan jag väl göra idag. Jag var på Gamescom förra veckan och det var lite av en spegelbild av E3 - bara mindre kul. Köln var dock en trevlig stad och jag gjorde en hel del turistande. Mässan är dock helt galan när allmänheten släpps på, över 200 000 besökare på fyra dagar. De flesta kommer nog inte i kontakt med spel, de går bara mellan montrarna och tittar på storbildsskärmar och alla galenheter som försegår i montrarna.

Allt i omgivningen idag kretsar kring Fatsharks Hamilton's Great Adventure. Det kommer ut på PSN idag i Sverige och igår i USA.

Läs mer om Hamilton hemma hos Sony >>

Jag spelade mig genom första världen igår, eller tom kvällen innan det kom ut i USA, och hade då typ nästan alla highscores. Nu, inte så mycket. Man blir imponerad över hur bra folk är på att spela och eventuell hur kass jag är - trots att jag tycker jag förmodligen är bäst i världen när jag lirar hemma själv.

Sedan tänkte jag ta mig igenom Toader, som är favoritbanan för många, som jag var nummer två att göra i hela världen. Med min självsäkerhet skulle jag bara springa igenom den och visa var skåpet skulle stå, men efter otaliga försök ville jag bara spöa skiten ur en kudde som låg intill. Samlade mig och efter några till försök hade jag den trofén, dock utan att klara den som guld. Blir kanske kvällens utmaning.

#blogg


signatur
1
Skriv svar