Kalasmust!

Redaktör
Ponny
Kalasmust!

Är riktigt råpepp på Tintin-filmen. Jag minns det som igår när jag stal mina kusiners omsorgsfullt gömda och välbevarade ex av serierna för att läsa sönder dem. Kvalitet, spänning, äventyr! Och Milou! Varför är oktober-nästan-november så långt borta? Jag vill kränga popcorn, dricka läsk och vara sju år på nytt. Nu!

På tal om att pimpla läsk; läste att kapten Haddock drack kalasmust i den första svenska översättningen, snarare än whiskey. Kalasmust!

[ia=29168; large]
"Och jakten på kalasmusten!"

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Kalasmust!

Har aldrig kommit över stunden jag fick veta att Milou heter Snowy på engelska.

Haddocks Whisky. Pfft...Tacka vet jag Kapten Grogg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det ända som irriterar en gnutta är att Milou heter Snowy och är en hane och att Dupontarna kallas "The Thompsons".

Men i övrigt skuttade jag nästan ur stolen av glädje när jag läste att denna var på gång under regi av Steven Spielberg och Peter Jackson!:D

Månen tur och retur var mina favoriter som parvel, både som seriebok och film:)


signatur

"Man ser ju inte träden för bara skog. De växer ju överallt." - Obelix

Medlem

Tack än en gång Belgien för att ha gett oss så många fantastiska stunder med Tintin, Asterix och resten av gänget.

Förhoppningsvis så kanske detta kan få jänkarna att inse hur bra serier kan vara utan deras standardhjältedravel...

Medlem

Tintin är världens bästa mes. Han ägnar sig inte åt kvinnor och han dricker inte. Vad han däremot gör är att säga "ursäkta mig" som avledande manöver, slår fienden på käften, har enorm röta (en dykardräkt under britsen när fartyget svämmar över eller vad sägs om att det är solförmörkelse när han skall brännas till döds fastbunden vid en påle) och världens bästa vänner. Professor Kalkyl är dock den ultimata tjackballen.

Redaktör
Ponny

Pffft... Snowy!

Började läsa Tintin i Sovjet igår.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar