Surströmmingfest utan surströmming

Flakmonkey
Surströmmingfest utan surströmming

[ia=29223; large]

Lukten är ju till en början rätt motbjudande och det är inte min favoriträtt direkt, men den årliga surströmmingsfesten är ändå en tillställning som jag inte vill missa. Alltid kul att få träffa familjen, släkt och vänner som brukar vara med, speciellt nu när man inte träffar dem så ofta längre. Idag var vi ett helt gäng och återigen så åt alla utom jag surströmming. Jag tycker helt enkelt inte att det är tillräckligt gott för att jag ska äta det när det finns ett alternativ som en god paj.

Nåväl nu är festen sedan länge över och nu sitter man här i mor och fars TV-soffa som så många gånger under sin uppväxt och ser på TV. Som vanligt har jag ingen aning om varför jag gör det eftersom jag lika gärna kan gå och lägga mig, men det är som att jag är för trött för att göra det. Det är ju inte som när jag är hemma och bara behöver släpa mig några meter, här ska man uppför trappor och ha sig vilket känns extremt jobbigt just nu. Löjligt värre.

Men men jag måste ju göra det någon gång så kanske lika bra att sluta skriva nu så att inte det här håller mig uppe längre än vad som är nyttigt för mig. Det är ju visserligen lördag imorgon men tanken är att vi ska åka ut till Ljusterö rätt tidigt imorgon och spana in sommarstugan som jag ska bli delägare i. Sen är det tänkt att det ska bli utgång på kvällen så där har jag ju ännu en anledning till att vara pigg och utvilad imorgon. Så ja... god natt...

Förresten.. Breaking News med Filip och Fredrik, vad ska man tycka om det? Ser en repris nu från första avsnittet och det verkar ju helt okej faktiskt. Men det kan ju å andra sidan bero på att jag är trött

#blogg

Medlem
Surströmmingfest utan surströmming

Breaking News är ju kul. Intressant med nyheter där uppläsarna har åsikter.

1
Skriv svar