Ryska sällskapsspel

Medlem
Ryska sällskapsspel

För två veckor sedan blev jag kontaktad av företaget Rightgames som jag trots deras nio år i sällskapsspelsbranschen aldrig tidigare hade hört talas om. Detta bottnar förmodligen i att man sedan tidigare har hållit sig inom sitt egna lands gränser och alltså endast publicerat spel i Ryssland. Men nu fick jag reda på att man ville expandera till den europeiska samt amerikanska marknaden genom att låta översätta fyra av sina populäraste titlar, och i mailet jag fick frågade man helt enkelt om jag hade något intresse av att titta närmare på dessa för att låta recensera dem i min YouTube-kanal.

Självklart tackade jag ja till detta och således presenterar jag nu här ett specialavsnitt där jag lyckats klämma in alla fyra titlar i en och samma recension - uppdelade på lika många genomgångar men med en gemensam slutplädering.

Kriga med pokerregler, evolvera egna livsformer, brygg märkliga brygder och samla på Da Vincis uppfinningar i dessa fyra helt olika kortspel som i denna ordning bär namnen The Kingdoms of Crusaders, Evolution: The Origin of Species, Potion-Making Practice samt The Enigma of Leonardo. Beskåda dagens avsnitt av ConraDargo Recenserar här nedan för att ta reda på huruvida dessa ryska sällskapsspel (kortspel) är värda vår svenska tid eller ej.

#blogg

Ryska sällskapsspel

Jag trodde du skulle skriva om "Rysk roulette", snyft...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du glömde en viktig ingrediens! En Ryss skulle aldrig spela ett sällskapsspel utan Vodka och Saltgurka!

Vet ni vem jag skulle vilja spela med.
Conradargo!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

He would woop you is ass, men det kan också vara trevligt ibland, beroende på vem det är som håller piskan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Får väll hyra in en babushka för att hålla piskan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Finns många som ställer upp gratis. Var är Siken när man behöver honom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar