Veckan som gick.

Veckan som gick.

Det har varit lite dåligt med uppdateringarna här under senaste tiden. Det blir lätt så när man har semester och det mot alla odds är bra väder i Göteborg. Det brukar ju, som de flesta säkert känner till, regna en hel del här.
Men nu skall jag skärpa till mig och återigen bombadera er med de senaste SC2 nyheterna.

GSL Code A
MarineKingPrime.WE ställdes mot SlayerSGanZI i finalen av Code-A. Vinnare får förutom en helt ok prissumma en plats i nästa säsongs Code-S.
MarineKingPrime har ju blivit känd, förutom för sitt Marine-spel, som den ständiga tvåan.
Han har i tur och ordning förlorat följande GSL finaler.

2010 Sony Ericsson Starcraft II Open Season 2
GOM TV All-Stars Invitational 2010
2011 Sony Ericsson GSL January: Code S
2011 LG Cinema 3D World Championship Seoul
Och nu kan vi även lägga till 2011 Pepsi GSL August : Code A
Han förlorar alltså sin femte raka GSL final. Jag tycker verkligen synd om MKP. Han måste känna en sådan enorm press när han går in i dessa finaler med den historiken på sina axlar.
Jag hoppas att han grejar en Code S plats genom up and down matcherna som spelas nästa vecka.

GSL Code S
Det sista västerländska hoppet i GSL August var ingen mindre än EG.HuK. Han ställdes emot IMMvp i sin RO8-match. Jag måste återigen påpeka att HuKs hektiska schema inte spelar till han favör. Han spelade ....forts på piecesandbytes.com

#blogg

1
Skriv svar